Algemeen > Algemeen

5 liter keg vullen onder druk vanuit ssbrewtech gistvat?

<< < (2/2)

Hop meneer:

--- Citaat van: wh_birra op 07-05-2021  09:50 u ---Maar vraag me af kun je ook zonder druk het bier in de (gesloten) keg krijgen via de ball lock? Dus slang aan de bucket en andere einde aan de keg en dan laten instromen? Of gewoon met slang via de opening vullen?

--- Einde van citaat ---

Ik heb afgelopen weekend nog 2 kegs via de ball lock gevuld vanuit mandflessen. Vooraf de keg even spoelen met CO2 om zuurstof contact te beperken, deksel dicht, mandfles op keuken hoogte, keg op de grond, aan de gas balllock een stuk slang en lopen maar. Het gaat natuurlijk niet zo snel als met een CO2 op de vergistingstank en je moet het vat/fles wel op tillen.

Sinds ik de Fermzilla en een aantal kegs heb aangeschaft, ik zou niet meer terug willen naar al die dopjes ;) Ik bottel alleen nog maar restjes op beugels of bieren die lang moeten liggen 

Bram86:

--- Citaat van: Hop meneer op 14-06-2021  07:24 u ---Ik heb afgelopen weekend nog 2 kegs via de ball lock gevuld vanuit mandflessen. Vooraf de keg even spoelen met CO2 om zuurstof contact te beperken, deksel dicht, mandfles op keuken hoogte, keg op de grond, aan de gas balllock een stuk slang en lopen maar. Het gaat natuurlijk niet zo snel als met een CO2 op de vergistingstank en je moet het vat/fles wel op tillen.

Sinds ik de Fermzilla en een aantal kegs heb aangeschaft, ik zou niet meer terug willen naar al die dopjes ;) Ik bottel alleen nog maar restjes op beugels of bieren die lang moeten liggen

--- Einde van citaat ---

Waarom vul jij via de gas balllock en niet via de liquid?
Ik ben ook aan het overstappen op kegs en via liquid out leek me juist beter omdat die via de bodem vult.

Derp:

--- Citaat van: Bram86 op 14-06-2021  09:35 u ---Waarom vul jij via de gas balllock en niet via de liquid?
Ik ben ook aan het overstappen op kegs en via liquid out leek me juist beter omdat die via de bodem vult.

--- Einde van citaat ---
Ik denk dat ie bedoelt dat ie een gas ballock op de ontvangende keg zet zodat het gas weg kan. Anders is er geen ruimte voor het bier en gaat ie simpelweg niet lopen.

Wat ik zelf gedaan heb (voor het eerst) is dat stuk slang dan terug in de siliconen stop steken in het gistvat. Dan geeft ie dus gas terug aan het gistvat en komt daar geen zuurstof bovenop te liggen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie