Hobbybrouwen > Apparatuur

Klarstein koelspiraal aansluiten

(1/2) > >>

HarryL:
Goedemorgen!

Ik ben al uren aan het zoeken via zowel Google als op het forum maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik heb de Klarstein 30 liter ketel eindelijk binnen, hier zit een koelspiraal bij.
Nu kom ik er niet uit met het aansluiten op een eventuele gardena aansluiten of iets dergelijks.

De diameter van het spiraal is 10 mm, hier kan ik een (flexibele) slang op doen, heb verschillende opties heb ik gezien, flexibele waterslang (met metalen mantel, kristalslang, siliconenslang).
Maar dan komt het, hoe kom ik vanaf die 10 mm in godsnaam op de diameter van de Gardena aansluiting/tuinslang?
Ik kan geen goede koppeling vinden (Of zoek ik verkeerd?)

joenedu:
Zie hier een mogelijke oplossing:
https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,39552.msg604669.html#msg604669

HarryL:
Die had ik inderdaad gezien, maar wil er eigenlijk een flexibele slang tussen, dit omdat ik het koelspiraal niet stuk wil maken met bijvoorbeeld te strak aandraaien van de knelkoppeling. Of ben ik dan te bang?

joenedu:
Ik denk dat je te bang bent, maar ik had het eerst ook anders: een tuinslang paste precies om de uiteinden van de spiraal heen. Daar een slangenklemmetje omheen, aan de andere kant kan je dan een Gardena aansluiting doen. Dan is het ook klaar. Ik zal kijken of ik nog een foto kan vinden.

Edit:
Foto gevonden, in ieder geval van het principe. Het plastic is gevoelig voor warmte dus kan dan gaan lekken. De tuinslang dus met knelkoppelingen op de koeler, aan de andere kant een tuinslang aansluiting.

HarryL:
Tuinslang er direct op had ik al geprobeerd, daar kom ik niet mee weg. Dan gaat het lekken....
Vandaar ik opzoek ben naar een andere oplossing :-)

Ben benieuwd naar je foto!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie