Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Reacties op de brouwinstallatie van tdp (Teun)  (gelezen 1275 keer)

Offline hans100w

• Senior lid
  • Land: nl
  • BrouwTV
    • BrouwTV
Reacties op de brouwinstallatie van tdp (Teun)
« Gepost op: 04-05-2021 16:47 u »
De brouwerij weer iets aangepast: Vorig jaar nieuwe pannen gekocht, echter had ik deze nog steeds in ene provisorische opstelling staan. Bokjes gemaakt op een meer ARBO vriendelijke hoogte, eventueel nog op wieltjes te zetten. Wellicht timmer ik nog e.e.a. af, maar voor het eerst weer zeer blij!!

Heel mooi Teun, ziet er keurig en professioneel uit. Mijn complimenten.  :groots:
Vraagje: Heb je geen last van terugvallende condensdruppels van de afzuigkap tijdens het koken?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Heel mooi Teun, ziet er keurig en professioneel uit. Mijn complimenten.  :groots:
Vraagje: Heb je geen last van terugvallende condensdruppels van de afzuigkap tijdens het koken?

Heb nog niet gebrouwen met deze opstelling zo, maar denk het wel. Voorheen had ik dat ook. Ga er regelmatig met een doekje langs, en heb vaak het deksel deels op de pan tijdens het koken.

En bedankt voor het compliment!

Kiek d'r 'n moal achterhen ;)

Offline oude geuze

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Reacties op de brouwinstallatie van tdp (Teun)
« Reactie #2 Gepost op: 06-05-2021 09:06 u »
Mooie installatie, tdp. Inductiebranders op zonne-energie, zo te zien!

Een tip voor de afzuigkap: zorg dat er voldoende lucht is om aan te zuigen, bijvoorbeeld een raam of buitendeur op een kier. De afzuigkap even vantevoren aanzetten kan ook helpen. Maar een huishoudelijke afzuigkap heeft natuurlijk een beperkt vermogen en je bent een flink volume aan het koken eronder.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 06-05-2021 11:25 u »
Mooie installatie, tdp. Inductiebranders op zonne-energie, zo te zien!

Een tip voor de afzuigkap: zorg dat er voldoende lucht is om aan te zuigen, bijvoorbeeld een raam of buitendeur op een kier. De afzuigkap even van tevoren aanzetten kan ook helpen. Maar een huishoudelijke afzuigkap heeft natuurlijk een beperkt vermogen en je bent een flink volume aan het koken eronder.

Bedankt voor de tip, en het compliment! Inderdaad zonnepanelen op het tuinhuisje, en met dat in het achterhoofd de stap naar inductie gemaakt.

Zal zaterdag in ieder geval het raam op een kier zetten, kijken of het helpt!

Offline LAM

• Senior lid
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
« Reactie #4 Gepost op: 06-05-2021 13:50 u »
Ziet er netjes uit joh!! Toevallig gisteren nog de aflevering van brouwtv gezien met de vorige installatie, dan ziet dit er toch wel super chique uit! Mooi ook op zonnepanelen. Maakt het brouwen toch een klein beetje milieuvriendelijker :)

Offline Hopfenfox

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 06-05-2021 13:58 u »
Mooi in scene gezet ook. Oscar komt aanfietsen terwijl 10 meter verder de bedrijfsbus staat waaruit die fiets kwam  ;D

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 06-05-2021 14:37 u »
Mooi in scene gezet ook. Oscar komt aanfietsen terwijl 10 meter verder de bedrijfsbus staat waaruit die fiets kwam  ;D

Aanfietsen op mijn fiets ;) Was een knap gezellige middag weet ik nog :D

Offline hans100w

• Senior lid
  • BrouwTV
    • BrouwTV
« Reactie #7 Gepost op: 07-05-2021 01:01 u »

Ook leuk in enkele scenes te zien hoe aerosolen zich door de lucht verplaatsen. Je zou tijdens het brouwen geneigd zijn een mondkapje te dragen.  ;D

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 07-05-2021 11:27 u »
Ook leuk in enkele scenes te zien hoe aerosolen zich door de lucht verplaatsen. Je zou tijdens het brouwen geneigd zijn een mondkapje te dragen.  ;D

Haha, en wij maar hopen dat daar vragen over zouden komen. We waren visionairs, Hans!

Offline WP

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 09-05-2021 17:42 u »
Mooie opstelling. Wel een stevige groep(en) nodig voor drie van deze inductieplaten?

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 10-05-2021 13:49 u »
Mooie opstelling. Wel een stevige groep(en) nodig voor drie van deze inductieplaten?

Heb 3 groepen extra aangelegd, naast de bestaande groep. De meterkast was volgens de elektricien voldoende gezekerd, moest het aankunnen.

In principe heb ik maar 1 plaat tegelijk aan. Bij het verwarmen van het spoelwater staat de maischketel uit. Wanneer ik bij moet verwarmen, draai ik de warmwaterketel terug.

Wil nog wel een keer een dubbele brouwdag proberen, dus tijdens het koken/koelen van het 1e brouwsel al maischen voor brouwsel 2.

Tags: