Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Joey  (gelezen 428 keer)

Offline joe7292

• Boven 10 berichten
  • *
Even voorstellen: Joey
« Gepost op: 03-05-2021 19:16 u »
Hallo,

Mijn naam is Joey.
Ik ben 30 jaar en kom uit de provincie groningen. Ik ben al enige tijd actief als brouwer van Mead (mede) en Cider.
Recentelijk ben ik begonnen met het brouwen van bier, want moeilijk kan dat toch niet zijn dacht ik  :nut:
Echter ben ik er toch wel achter gekomen dat zaken als waterbehandeling en vergistingstemperatuur toch iets belangrijker zijn bij het brouwen van bier dan bij cider of mead.

Ik brouw op een Brew Monk magnus van 45l
Momenteel vergist ik dus nog in emmers op kamertemperatuur, maar ik ben van plan over de stappen naar een Fermzilla en ben bezig met het bouwen van een vergistingskast.
De Fermzilla wil ik met name gaan gebruiken omdat NEIPA toch wel mijn stijl van bier is en de laatste vrij snel geoxideerd was.

Tips voor het NEIPA brouwen zijn dus welkom. Andersom kan een ieder ook bij mij terecht met vragen over het brouwen van cider en mead. ;D

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Ansius

• Super lid
  • Land: nl
  • Domme vragen bestaan.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2021 20:08 u »
Echter ben ik er toch wel achter gekomen dat zaken als waterbehandeling en vergistingstemperatuur toch iets belangrijker zijn bij het brouwen van bier dan bij cider of mead.

Welkom en mooi dat je je expertise wil delen .
Succes met brouwen.

Puur uit interesse;
"Hoe ben je daar achter gekomen dat waterbehandeling belangrijker is?"

Offline joe7292

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 03-05-2021 22:35 u »
Welkom en mooi dat je je expertise wil delen .
Succes met brouwen.

Puur uit interesse;
"Hoe ben je daar achter gekomen dat waterbehandeling belangrijker is?"

Dankjewel!

Nou, ik kwam er achter toen een maatje van mij die al langer brouwt mij overtuigde met 2 dezelfde biertjes en als enige verschil het waterprofiel.
Bij mead kan ik het verschil niet echt merken. Dit had ik al wel eens geprobeerd.
Uiteraard doelde ik bij cider alleen op vergisting. Hier gebruik ik geen water.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Joey
« Reactie #3 Gepost op: 03-05-2021 23:28 u »
Welkom op het forum Joey.

Voor het brouwen van een NEIPA is een speciaal topic. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,40895.0.html

Tags: