Even voorstellen: Joey

Gestart door joe7292, 03-05-2021 19:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joe7292

Hallo,

Mijn naam is Joey.
Ik ben 30 jaar en kom uit de provincie groningen. Ik ben al enige tijd actief als brouwer van Mead (mede) en Cider.
Recentelijk ben ik begonnen met het brouwen van bier, want moeilijk kan dat toch niet zijn dacht ik  :nut:
Echter ben ik er toch wel achter gekomen dat zaken als waterbehandeling en vergistingstemperatuur toch iets belangrijker zijn bij het brouwen van bier dan bij cider of mead.

Ik brouw op een Brew Monk magnus van 45l
Momenteel vergist ik dus nog in emmers op kamertemperatuur, maar ik ben van plan over de stappen naar een Fermzilla en ben bezig met het bouwen van een vergistingskast.
De Fermzilla wil ik met name gaan gebruiken omdat NEIPA toch wel mijn stijl van bier is en de laatste vrij snel geoxideerd was.

Tips voor het NEIPA brouwen zijn dus welkom. Andersom kan een ieder ook bij mij terecht met vragen over het brouwen van cider en mead. ;D

Ansius

Citaat van: joe7292 op 03-05-2021  19:16 uEchter ben ik er toch wel achter gekomen dat zaken als waterbehandeling en vergistingstemperatuur toch iets belangrijker zijn bij het brouwen van bier dan bij cider of mead.

Welkom en mooi dat je je expertise wil delen .
Succes met brouwen.

Puur uit interesse;
"Hoe ben je daar achter gekomen dat waterbehandeling belangrijker is?"

joe7292

Citaat van: Ansius op 03-05-2021  20:08 uWelkom en mooi dat je je expertise wil delen .
Succes met brouwen.

Puur uit interesse;
"Hoe ben je daar achter gekomen dat waterbehandeling belangrijker is?"

Dankjewel!

Nou, ik kwam er achter toen een maatje van mij die al langer brouwt mij overtuigde met 2 dezelfde biertjes en als enige verschil het waterprofiel.
Bij mead kan ik het verschil niet echt merken. Dit had ik al wel eens geprobeerd.
Uiteraard doelde ik bij cider alleen op vergisting. Hier gebruik ik geen water.

Jacques

Welkom op het forum Joey.

Voor het brouwen van een NEIPA is een speciaal topic. Zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,40895.0.html

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.