Algemeen > Stel je voor

Even voorstellen Pascal

<< < (2/3) > >>

thepsych:
Ik denk dat het een uitdaging is om simpel te beginnen met een ketel die je verwarmd en een eenvoudig vergistingsvat met wel een koelkast om de temperatuur te regelen. Laat je niet opjuinen door al die mooie rvs spullen, dat kan allemaal later wel als je wat beter begrijpt  wat het inhoudt: veel schoonmaken!!!  Gebruik een goed programma, BrouwHulp is goed of Brewfather(betaald) Als je te veel geld hebt dan zou ik wel meteen met rvs spulletjes beginnen en alle meetapparatuur als pH meter, grammen weegschaal, Tilt/Ispindel etc.
Succes

Waar in zuid Oost Brabant? Ik woon in Rosmalen.

Pascaldo:

--- Citaat van: thepsych op 03-05-2021  13:48 u ---Waar in zuid Oost Brabant? Ik woon in Rosmalen.

--- Einde van citaat ---

Ik werk in Den Bosch en woon in Schijndel.

Noem het gemakzucht of efficiŽnter zien te werken, maar ik zoek een beetje een makkelijk, temperatuur gestuurde ketel om mee te gaan brouwen. Dus met pannen en ketels op een inductieplaat met/zonder biab zie ikzelf niet echt zitten.
Naar mijn mening is dit beter te doen met een (half) automatische ketel dan met ketels op de inductie (in ieder geval voor mij).

Daarna inderdaad het plan om een 2e hands koelkastje op de kop weten te tikken met een warmteplaatje erbij en aan te sluiten op een Inkbird. Meetapparatuur zie ikzelf wel als een musthave en al het andere RVS "spul" (upgrades en vergistingketel(s)) is voor later inderdaad.

Harry-S:
Hoi Pascal,

Welkom op het forum.

Ik ben ook nog niet zo lang geleden begonnen met brouwen, en ik kan je zeggen, het is echt leuk om te doen. 
Ik brouw inmiddels met twee elektrische inmaakketels. De eerste keer wilde het koken niet lukken en heb toen een tweede gekocht om te koken en heb hier de thermostaat van uitgeschakeld. 15 L kookt hij prima. Grotere hoeveelheden hoeft van mij ook nog niet.
Ook heb ik zelf een hevelfilter gemaakt en roermechanisme gemaakt, werkt perfect. En zo leren we elke keer weer een beetje bij. En zeker met de hulp van de forumleden.

Veel succes met het brouwen.

thepsych:

--- Citaat van: Pascaldo op 03-05-2021  14:58 u ---
Ik werk in Den Bosch en woon in Schijndel.

Noem het gemakzucht of efficiŽnter zien te werken, maar ik zoek een beetje een makkelijk, temperatuur gestuurde ketel om mee te gaan brouwen. Dus met pannen en ketels op een inductieplaat met/zonder biab zie ikzelf niet echt zitten.
Naar mijn mening is dit beter te doen met een (half) automatische ketel dan met ketels op de inductie (in ieder geval voor mij).

Daarna inderdaad het plan om een 2e hands koelkastje op de kop weten te tikken met een warmteplaatje erbij en aan te sluiten op een Inkbird. Meetapparatuur zie ikzelf wel als een musthave en al het andere RVS "spul" (upgrades en vergistingketel(s)) is voor later inderdaad.

--- Einde van citaat ---

Ja daar heb ik niet over nagedacht, inductiekoken, dat is lastig met een ketel. Een ketel met een verwarmingselement lijkt me inderdaad dan het beste.  De sturing van de temperatuur is dan de vraag hoe dat gereguleerd moet worden.Kan de ketel dat zelf of heb je daar een regeling voor nodig. Misschien kunnen anderen dat vertellen. De koelkast heb ik jaren geregeld met een gloeilamp en een zelfgefabriceerde tempregeling met een printje uit China voor enkele euro's. Kom maar eens kijken als je wil.

Jacques:

--- Citaat van: thepsych op 03-05-2021  22:43 u ---Ja daar heb ik niet over nagedacht, inductiekoken, dat is lastig met een ketel. Een ketel met een verwarmingselement lijkt me inderdaad dan het beste.

--- Einde van citaat ---

Waarom denk je dat brouwen met een inductieplaat lastig is?

Wel is het lastig om een grote inductiekookplaat te vinden waarop een brouwketel van 27 tot 36 liter op past...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie