Algemeen > Stel je voor

Even voorstellen Pascal

<< < (3/3)

thepsych:

--- Citaat van: Jacques op 03-05-2021  23:13 u ---Waarom denk je dat brouwen met een inductieplaat lastig is?

Wel is het lastig om een grote inductiekookplaat te vinden waarop een brouwketel van 27 tot 36 liter op past...

--- Einde van citaat ---
Ik heb vroeger op gas gebrouwen met een grote ketel op twee pitten op het fornuis. Ik zou het niet willen proberen met een grotere ketel op een glazen plaat in de keuken te gaan koken gezien het gewicht en de kans op beschadigingen en krassen. Ik denk dat mijn vrouw dan gaat klagen, hetgeen ze echter in het verleden nooit heeft gedaan. Losse kookplaten die je in de schuur kunt gebruiken met inductie lijkt me niet handig, dan is denk ik een elektrische brouwketel praktischer denk ik

Overigens is gewoon lekker eten koken op inductie wel prima. Zeker zo handig als gas (voor de hobbykoks onder ons)

Jacques:

--- Citaat van: thepsych op 04-05-2021  16:46 u ---Ik heb vroeger op gas gebrouwen met een grote ketel op twee pitten op het fornuis. Ik zou het niet willen proberen met een grotere ketel op een glazen plaat in de keuken te gaan koken gezien het gewicht en de kans op beschadigingen en krassen. Ik denk dat mijn vrouw dan gaat klagen, hetgeen ze echter in het verleden nooit heeft gedaan. Losse kookplaten die je in de schuur kunt gebruiken met inductie lijkt me niet handig, dan is denk ik een elektrische brouwketel praktischer denk ik

Overigens is gewoon lekker eten koken op inductie wel prima. Zeker zo handig als gas (voor de hobbykoks onder ons)

--- Einde van citaat ---

Als het gaat om een inductiekookplaat die je speciaal gebruikt het brouwen heb je geen meningsverschillen met je partner.
Het voordeel is dat zo'n plaat makkelijk kan sturen en dat je niet vastzit aan het formaat van elektrische kookketels.

Pascaldo:
Toch maar even de goede raad opgevolgd en een 17 liter pan aangeschaft om te beginnen met biab. De meeste spullen zijn onderweg vanuit China (of opslagloods van Ali Europa) naar mijn huis toe. Voor de laatste paar spullen morgen naar Uni-brew Beek en Donk toe (lijstje met de benodigdheden heb ik bij me) en op de terugweg meteen langs SBI om wat granen op te halen.
Hopelijk kan ik dan begin juni beginnen met mijn 1e batch, wat hoe lastig het ook zal worden, een (hopelijk) lekkere stout te brouwen.

Verder zoek ik nog ideeŽn om (waarschijnlijk) een plastic gistvat van 10-15 liter te kunnen koelen zonder koelkast (Inkbird en warmtedeken(dat 25 Watt)) zijn ook onderweg, als ook een dompelpomp die ik in ieder geval wil gebruiken voor het wort te koelen.
Gezien sommige Amerikaanse YouTube kanalen zou dat moeten lukken met een koelbox. in ieder geval het proberen waard.

Grt

Jonathan Veldhuizen:
Die koelkast gebruik ik zelf ook niet. Ik zit zelf nog steeds op pannen en emmer niveau om het zo te zeggen. Ik vind dit echter ook zín charme hebben. Ik brouw zelf 10 liter per batch en dat bevalt prima, scheelt ook veel ruimte ( woon midden in de stad dus met beperkte ruimte). Elke huis heeft een ruimte die prima stabiel is en desnoods met een heat pad constant te houden is...

Succes!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie