Hobbybrouwen > Grondstoffen

Watersamenstelling Amsterdams water

(1/4) > >>

Mikel:
Goedenavond,
Ik wil aanstaande zaterdag voor het eerst mijn water gaan behandelen. Na het wat research heb ik het een en ander aangeschaft en mij verdiept over hoe dit in te voeren in Brewfather/BrouwHulp etc.
Echter ben ik toch erg aan het twijfelen of ik nou wel de juiste waardes heb ingevuld en ik hoopte of iemand dit voor mij kan verifiŽren. Het zou toch zonde zijn als ik al met de verkeerde waardes begin.
Ik heb nu het volgende gevonden:

Calcium: 41 mg/l
Magnesium: 8.34 mg/l
Natrium: 47 mg/l
Chloride: 65.8 mg/l
Sulfaat: 27.9 ml/l
Waterstofcarbonaat/HCO3: 182 mg/l
pH: 8.2

Dit zijn de gemiddelde cijfers die de website van waternet aangeeft (zie toegevoegde link).

Ik las dat deze waardes overal erg verschillen maar als ik nu in Brewfather verschillende waterprofielen bekijk, begin ik toch te twijfelen of ik het goed heb.

Ik hoor het graag als iemand het heeft bekeken, alvast bedankt voor jullie tijd!

Bron:
https://www.waternet.nl/service-en-contact/drinkwater/waterkwaliteit/

Jacques:

--- Citaat van: Mikel op 29-04-2021  21:00 u ---
Calcium: 41 mg/l
Magnesium: 8.34 mg/l
Natrium: 47 mg/l
Chloride: 65.8 mg/l
Sulfaat: 27.9 ml/l
Waterstofcarbonaat/HCO3: 182 mg/l
pH: 8.2

Dit zijn de gemiddelde cijfers die de website van waternet aangeeft (zie toegevoegde link).

--- Einde van citaat ---

Ik zie de link niet...

Mikel:

--- Citaat van: Jacques op 30-04-2021  00:44 u ---Ik zie de link niet...

--- Einde van citaat ---
Excuses, helemaal vergeten toe te voegen. Ik heb de originele post even aangepast!

EdwinBrouwt:
Hi Mikel,

Zo heb ik de waardes ook in brewfather staan, ziet er volgens mij goed uit.
Het enige wat ik altijd is doe gemiddelde waardes invoeren,  dus bijvoorbeeld bij natrium 65,8 ipv 47.

Waarom twijfel je?

JanDeGraaff:

--- Citaat van: EdwinBrouwt op 30-04-2021  09:00 u ---Hi Mikel,

Zo heb ik de waardes ook in brewfather staan, ziet er volgens mij goed uit.
Het enige wat ik altijd is doe gemiddelde waardes invoeren,  dus bijvoorbeeld bij natrium 65,8 ipv 47.
--- Einde van citaat ---
Precies hetzelfde hier; ik heb ze ook zo in Brewfather staan. In Heemstede hebben we ook Waternet, dus hetzelfde water. Ik doe net als Edwin: de gemiddelde waardes invoeren. En ik update ze eens per kwartaal.. En ik rond ze af op hele getallen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie