Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp start niet op...  (gelezen 717 keer)

Offline Muziseppe

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: be
BrouwHulp start niet op...
« Gepost op: 29-04-2021 11:27 u »
Sinds een paar dagen start BrouwHulp niet meer op. Heeft iemand tips?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Land: nl
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
Re: BrouwHulp start niet op...
« Reactie #1 Gepost op: 29-04-2021 12:24 u »
Overstappen op Brewfather...

Ik heb een paar keer gehad dat BrouwHulp niet opstartte. Uiteraard op momenten dat het helemaal niet uitkwam. En toen besloten om over te stappen op Brewfather. Ik heb jaren lang veel plezier van BrouwHulp gehad maar ben nu erg tevreden met Brewfather.  Er zijn een aantal topics op dit forum over Brewfather.

Offline 3,14t

• Boven 10 berichten
  • *
  • 2 Beer Or Not 2 Beer
« Reactie #2 Gepost op: 29-04-2021 13:19 u »
Krijg je een foutmelding? Of kun je nog iets vinden in de Windows Event viewer (ervan uitgaande dat je daarmee werkt)?

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #3 Gepost op: 29-04-2021 23:17 u »
Misschien een Windows update gehad. Het programma met je rechter muisknop aanklikken, ga naar eigenschappen, compatibiliteit, compatibiliteitsmodus aanvinken voor het besturingssysteem waarin het wel werkte.

Offline Theo Mol

• Junior lid
  • **
  • breng meer brouwerij in je leven
« Reactie #4 Gepost op: 30-04-2021 10:21 u »
Misschien een Windows update gehad.
Dat was bij mij gebeurd en daarna is er nog een windowsupdate geweest.

Het programma met je rechter muisknop aanklikken, ga naar eigenschappen, compatibiliteit, compatibiliteitsmodus aanvinken voor het besturingssysteem waarin het wel werkte.
Eens kijken of deze tip werkt, misschien kan ik daarmee een paar oude recepten terughalen.
Ik heb BrouwHulp opnieuw gedownload + geïnstalleerd en nu werkte het programma "uit de doos" zonder deze acties. Een recept importeren is ook gelukt.

De tip bewaar ik voor de volgende keer.

Tags: