Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Help! per ongeluk puro oxi bij giststarter  (gelezen 1774 keer)

Offline Derp

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Help! per ongeluk puro oxi bij giststarter
« Reactie #25 Gepost op: 28-04-2021 09:32 u »
Starterwort? gewoon einde kook loei heet in afsluitbare potjes of flessen. Zuigt vacuŁm bij afkoelen en jarenlang houdbaar
Dan zit er al hop bij. Hoewel ik de starter sowieso afgiet en er weinig in de batch terechtkomt weet ik niet of dat uitmaakt voor je volgende bier?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Help! per ongeluk puro oxi bij giststarter
« Reactie #26 Gepost op: 28-04-2021 21:58 u »
Loop je geen risico op bederf op die manier? Geen retorische vraag, zou namelijk ook interesse hebben in die manier van werken maar hebber geen verstand van.

Als het gaat om ingevroren gist die je gebruikt als gistvoeding loop je geen risico als je deze gist toevoegt aan het begin van het koken van het wort. Door het langdurig koken gaan alle micro-organismen dood.

Tags: