Koelkast vervoeren.

Gestart door Johannes, 13-05-2006 15:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johannes

Brouwers,

Ik ben voornemens om voor de brouwaktiviteiten een 2e hands koel-vriescombi te kopen. Is het noodzakelijk om een koelkast rechtop te vervoeren? Of zou een kort ritje met een liggende koelkast ook kunnen?

groet Johannes

Edgar

Dat is geen probleem, en na zes uur kan je hem rustig weer aanzetten. Het verhaal van 24 uur wachten is zwaar overdreven.

Johannes

Ok, nou die 24 uur kan ik best wachten.... als ie maar liggend vervoerd kan worden is mijn 'probleem' opgelost.

Eduard

Ik heb wel eens een koelvriescombi van midden jaren '90 (Bosch) liggend in de auto vervoerd en een nachtje stil laten staan. De combi werkte na ingebruikname perfect. Ik denk dat bij vervoer rechtop de koelvriezer zelfs wel direct kan worden aangesloten, het gaat er nl om dat de koelvloeistof in het onderste punt van het gesloten systeem blijft zitten en zich niet met gas mengt waardoor bubbeltjes ontstaan.

Oscar

Je zou 'm desnoods ook op z'n kop kunnen vervoeren en diagonaal....whatever.. maakt naar mijn idee niet uit. Maar na vervoeren dus wel even een aantal uurtjes rechtop laten staan oor je'm aandoet.

Groeten en gezondheid
Oscar

Johannes

Haha, lolbroek, op z'n kop, als dat kon had ik de vraag niet hoeven stellen. Helaas, de koelkast die ik op het oog had daar stond toen ik belde al iemand voor de deur om 'm op te halen, met goed zoeken op marktplaats zijn er wel koopjes te vinden.

 :degroeten:

Johannes

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.