Hobbybrouwen > Apparatuur

Bestellijst voor de beginnende brouwer

(1/4) > >>

johnnyboynld:
Hallo,

Ik ben een beginnende brouwer en heb nu een paar keer gebrouwen met een startkit van Brewferm. Het plan is om nu te gaan starten met een all-in-one brouwketel. Nu wil ik graag een shoplijst voorleggen om te kijken of we niets vergeten. Het gaat alleen even over de "Hardware" en niet om de ingrediŽnten ;-) Mijn keuze valt sowieso op een Brew Monk set.

Wat ik reeds al heb:
Vergistingsemmers
Schoonmaakartikelen
lepels en spatels
dopjes, flesjes en toebehoren
Thermometer
Hygrometer en maatglas

Aan te schaffen:
Brew Monk 30 liter + Wortkoeler
Brew Monk Cape
Extra Bazooka filter lang
Moutmolen
Hopfilter (die je aan de binnenkant hangt van de brouwketel)

Ik denk dat ik alles heb dan. Zijn er belangrijke zaken/onderdelen die ik vergeet? Even los van een goed brouw boek :-)

trebvuister:
Oude koelkast
Inkbird oid
Om een vergistingskast te maken

Eriks:
Ik zou je bazooka filter weg laten, dat is het eerste wat je nooit meer gaat gebruiken na mijn ervaring
En als je zo gaat investeren zou ik ook iets anders kiezen dan emmers, deze zijn toch altijd wel lek

D.R.K.:
Moutmolen wel voor 1 gaan met walsen en niet met schuiven. ( soms is er een groeps aankoop hier op het forum)
Voor hopfilter zou ik zelf voor zoiets als dit kiezen:
MONOFILAMENT FILTER ZAK, 100 MICRON, linkje: https://www.unibrew-Nederland.nl/monofilament-filter-zak-100-micron.html?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=googleshopping&gclid=Cj0KCQjw9_mDBhCGARIsAN3PaFMyd3P6y7PeNN-mw3IJBj1KxQ3--3UvUF6p8zhMTTNL8_o8c-4TvRIaAsBrEALw_wcB

Filter bevalt erg goed, na gebruik in biorex en daarna in de wasmachine.

Beetje afhankelijk hoe je je wort in je vergistingvat kan krijgen ook wat voedselveilige slangen zodat je kan verpompen / hevelen.
zelfde voor het bottelen, evt een hevel oid zodat je het naar je bottel vat kan verplaatsen.

Verder eens met wat al eerder genoemd is.

Succes met de hobby :proost:

Theo Mol:
Begin gewoon, ik denk dat je zo goed als alles al in huis hebt.
Je hoeft niet alles meteen te kopen. Dan houd je nog wat te wensen over voor verjaardagen (zo'n cape bijvoorbeeld).  En je was al van plan een boek te kopen, dat kan ik aanraden.

Het is vooral een kwestie van doen. Volg een recept, noteer goed hoe het proces verloopt en geniet van je bier. Met je aantekeningen kun je het de volgende keer net zo lekker maken - of nog beter!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie