Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Afdichting moutkorf Braumeister laat los  (gelezen 550 keer)

Offline Jur1

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Afdichting moutkorf Braumeister laat los
« Gepost op: 20-04-2021 10:59 u »
Hallo, ik heb het probleem dat wanneer ik wil roeren in mijn Braumeister 50, de rubber afdichtring van de moutkorf, niet op zijn plek blijft,waardoor het wort niet meer rondgepompt wordt. Ik moet dan de korf er uit takelen en proberen hem fatsoenlijk weer opnieuw te plaatsen. Erg onhandig. Heeft iemand hier een remedie voor?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Dund

• Super lid
  • udenhoutse bierbrouwerij du fisturz
    • Udentse Fisturz Brouwerij
Re: afdichting moutkorf bm laat los
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2021 11:55 u »
Ik heb sinds kort hetzelfde probleem heb er nu  130 brouwsels op zitten. Echt heel irritant en echt geen doen om die ring er weer op te vogelen.

Offline Jur1

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2021 13:08 u »
Ik heb het idee dat het een produktiefout is van de ring. Dat de inkerving niet diep genoeg zit. Hij zat vanaf het begin er al losjes op.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2021 13:16 u »
Ach, laat ik het nu irritant vinden bij het schoonmaken dat die zeef in de moutkoker bij mijn Hopfengott vast zit.
Het draait er op uit dat ik die moutkoker iedere keer in bad onder de douche ga schoonmaken.

Offline Loser

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2021 14:25 u »
Nieuwe afdichting bestellen?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Afdichting moutkorf Braumeister laat los
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2021 22:44 u »
Hallo, ik heb het probleem dat wanneer ik wil roeren in mijn Braumeister 50, de rubber afdichtring van de moutkorf, niet op zijn plek blijft,waardoor het wort niet meer rondgepompt wordt. Ik moet dan de korf er uit takelen en proberen hem fatsoenlijk weer opnieuw te plaatsen. Erg onhandig. Heeft iemand hier een remedie voor?

In het verleden heb ik dit ook 2 keer gehad bij mijn Braumeister 20. Heel vervelend inderdaad.
Tegenwoordig controleer ik goed dat de rood siliconen afsluitring goed aangedrukt is voordat ik de korf in de Braumeister plaatst. Overigens heb ik 2 afsluitringen, ik heb namelijk ook een 10 liter moutkorf. Deze ene ring is net wat royaler dan de andere. Een nieuwe ring bestellen kan een optie zijn. Heb je er ook eentje in reserve.
https://shop.speidels-braumeister.de/en/accessories/spare-parts/malt-pipe-seal-50-litre-braumeister

Tags: