Huisstijl Brouwerij 't Molentje

Gestart door Ivar - Businesslabels, 19-04-2021 16:14 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ivar - Businesslabels

De afgelopen tijd ging het toch aardige kriebelen en nu ik steeds meer tijd "over" heb voor leuke dingen in het weekend ben ik weer eens wat gaan brouwen. En als je in de labels zit moet je zelf het goede voorbeeld geven met een leuk label op de fles. Dus aan de slag gegaan met een huisstijl, iets wat voor iemand als ik die zeker niet creatief is best lastig is. Toch vind ik het zelf aardig gelukt.

De naam is wellicht wat cheesy maar toch  ;) 8)

Ben benieuwd wat jullie vinden








Drents Hopbier

Citaat van: Ivar - Businesslabels op 19-04-2021  16:14 uBen benieuwd wat jullie vinden 



 

Waarom mout, aqua, hop, suiker en niet mout, water, hop, suiker OF brasii, aqua, suspicamini, saccharo ?
En voor roestig water (bestaat niet) zou ik zeggen roestwater.
En als je schrijft gebrouwen: dan is het ook gebotteld:

Hopbier

Jan de Graaff

Ik vind de stijl leuk! Speels en herkenbaar.
Wellicht voor verschillende biersoorten wat spelen met de kleuren. Bijvoorbeeld groene achtergrond voor de triple en voor de amber een rood-bruine achtergrond. Voor IPAs en pils weer andere kleuren.

Ik ben het met Drents Hopbier eens dat je slordig bent in je teksten. Verkeerd gebruik van en ontbrekende hoofdletters, interpunctie die mist, spelfouten. Maar daar kun je makkelijk aan werken en/of hulp bij inschakelen!

En als ik heel muggenzifterig mag zijn dan heb ik twee dingen die mij erg opvallen:
1. "Tinten van karamel" kan alleen duiden op de kleur en niet op de smaak. In het geval van smaak is het 'hinten van karamel'
2. Het moet zijn "7% VOL." en niet "7% vol". De eerste duidt op 7 volumeprocenten (alcohol) en de tweede op hoe vol het flesje is (met bier)...

Ivar - Businesslabels

Beide bedankt voor de reacties.

Nu ik kritisch kijk naar de teksten zie ik hier zeker nog wat werk in. Hoop slordigheden maar dat ben ik vanmezelf qua teksten wel gewend helaas. Niks wat met een beetje extra aandacht verholpen kan worden.

Qua kleur per biersoort zit ik nog wat te twijfelen maar ga ik zeker iets mee doen. Wordt het beter herkenbaar van.

Nogmaals dank!

Ivar - Businesslabels

Naar aanleidng van jullie feedback heb ik de teksten nagelopen en gecorrigeerd.

Citaat van: JanDeGraaff op 19-04-2021  17:23 uWellicht voor verschillende biersoorten wat spelen met de kleuren. Bijvoorbeeld groene achtergrond voor de triple en voor de amber een rood-bruine achtergrond. Voor IPAs en pils weer andere kleuren.

Hier had ik al zelf mee zitten puzzelen maar ik vind het lastig. Omdat ik de labels zeker in het begin graag op een hoogglans zilver ga printen wil ik voldoende "wit ruimte" hebben wat een heel leuk effect geeft. Toch heb ik een tussenweg gevonden die goed in te passen is denk ik. Wel een extra kleur voor het type maar niet te overheersend.




Jan de Graaff

Waarom niet de blauwe achtergrond in verschillende kleuren per bier?
Of de achtergrond van de biernaam?

Heel eerlijk gezegd geeft dit dunne streepje weinig herkenbaarheid aan het biertype in het flesje. Dan zou ik het zelf liever helemaal niet doen.

Kijk bijvoorbeeld naar Brand met alle verschillende kleuren; het is altijd sowieso herkenbaar als Brand bier en je herkent het biertype ook. Of bieren uit de Gulpener brouwerij: Gerardus en Gulpener zelf. Herkenbare etiketten, kleur om te differentiëren.


Het is maar een idee, hoor. Je hoeft het niet te doen.
Maar met jouw basisontwerp is het wel gemakkelijk te implementeren.
Als je bijvoorbeeld de blikjes van Uiltje of Kees ziet, dan werken verschillende kleuren niet zo...

Ik heb nog wel een bedenking: Zal de tekst in het blauwe vlak wel leesbaar zijn als wit hier op het etiket in hoogglans-zilver wordt uitgevoerd?? De letter is niet heel groot en glimmend is het misschien onleesbaar?

En nogmaals: Tinten hebben betrekking op kleur, niet op smaak. Je zegt ook niet dat aardbeien brandweerrood of spruitjes indigo smaken.


Ivar - Businesslabels

De Blauwe achtergrond voor het rechter stuk is bewust afwijkend qua kleur maar ik begrijp zeker wat je bedoeld.

Ik ben er nog een paar keer mee aan het stoeien geweest (ook al heb ik het gebrouwen bier inmiddels al met groot genot opgedronken  ;))

Ik denk dat ik de "smaak kleur" ga verwerken door de naam van het bier en de tekst daaronder samen te voegen in 1 vlak en dit vlak een kleur te geven. Zo blijft de stijl behouden en blijft het ook werken op de zilveren labels die ik zo nu en dan wil gebruiken. De "witte" letters worden bij een hoogglans zilver label uiteraard zilver, door het iets dikkere lettertype blijven ze verder wel goed leesbaar gelukkig. Ik ben zelf natuurlijk goed in staat om dit veel en kosteloos te testen, dat scheelt  8)

Ik zie inderdaad dat ik nog een paar keer tinten had staan in de tekst, deze zijn wel inmiddels allemaal vervangen door hinten van.

En ja, de labels van o.a. Uiltje... Groot fan van hun designs. Echt fantastisch, daar ga ik niet tegenop boxen.

wernerthefox

Mooie labels, de namen voelen een beetje flauw voor mij maar wellicht werkt het voor anderen.
De kleurstelling en stijl vind ik goed. Het blauwe blok rechts trekt veel aandacht terwijl dat juist "achtergrond informatie" is. Wel leuk dat je de fermentatie duur kunt aflezen.
Belangrijkste punt van kritiek voor mij is de naam van het bier, die springt er niet echt uit. Wellicht kan het groter, of overlappen met andere vlakken.
Succes, keep up the good work.
Werner

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.