Hobbybrouwen > Grondstoffen

Gist st. Bernardus en Brugse zot

(1/4) > >>

ChrisB:
Beste Brouwers,

Weet iemand of de gist in de fles van de St Bernardus en Brugse zot bieren de gist van de hoofdgisting is?

Het is me gelukt om beide gisten uit de fles op te kweken. De st Bernardus kwam na 2 dagen tot leven en de Brugse zot zelfs na 1 dag al.

Met vriendelijke groet, Chris

chthon:
Van St.-Bernardus weet ik het quasi zeker. Ik heb deze laatste herfst ook opgekweekt, en ik krijg een SVG tussen de 85% en 95% (op basis van twee brouwsels).

ChrisB:

--- Citaat van: chthon op 18-04-2021  18:36 u ---Van St.-Bernardus weet ik het quasi zeker. Ik heb deze laatste herfst ook opgekweekt, en ik krijg een SVG tussen de 85% en 95% (op basis van twee brouwsels).

--- Einde van citaat ---

Dat is mooi, dan ga ik er een brouwsel aan wagen.
Op wat voor temperatuur heb je vergist? En leverde het lekker bier op?

chthon:

--- Citaat van: ChrisB op 18-04-2021  20:48 u ---Dat is mooi, dan ga ik er een brouwsel aan wagen.
Op wat voor temperatuur heb je vergist? En leverde het lekker bier op?

--- Einde van citaat ---
Van 18 tot 21 graden denk ik. Het is een hele lekkere tripel geworden. Ik heb er ook een licht biertje mee gebrouwen dat ook heel goed gelukt is.

Silky:

--- Citaat van: ChrisB op 18-04-2021  17:59 u ---Beste Brouwers,

Weet iemand of de gist in de fles van de St Bernardus en Brugse zot bieren de gist van de hoofdgisting is?

Het is me gelukt om beide gisten uit de fles op te kweken. De st Bernardus kwam na 2 dagen tot leven en de Brugse zot zelfs na 1 dag al.

Met vriendelijke groet, Chris

--- Einde van citaat ---

Ik brouw al jaren mijn “Halse Zot” met uit flesjes Brugse Zot opgekweekte gist. Gaat prima...
Ik ben ervan overtuigd dat de gist die brouwerij De Halve Maan voor de hoofdgisting gebruikt dezelfde is als deze die voor de hergisting op de fles wordt aangewend  :proost:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie