Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Alternatief ultraferm - Brut IPA  (gelezen 484 keer)

Offline Mikel

• Junior lid
  • **
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Alternatief ultraferm - Brut IPA
« Gepost op: 18-04-2021 15:52 u »
Hallo,
Ik wil binnenkort graag een brut ipa brouwen en kwam er achter dat je daar een glucoamalyse enzym voor nodig heb.
De meest voor de hand liggende lijkt de Whitelabs Ultraferm maar ik kan deze nergens op voorraad vinden. De enige optie lijkt om het uit het buitenland te halen maar daar zitten volgens mij erg veel verzendkosten aan verbonden.
Weet iemand een alternatief wat in Nederland te verkrijgen is?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline GvB84

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Alternatief ultraferm - Brut IPA
« Reactie #1 Gepost op: 18-04-2021 17:39 u »
Hallo,
Ik wil binnenkort graag een brut ipa brouwen en kwam er achter dat je daar een glucoamalyse enzym voor nodig heb.
De meest voor de hand liggende lijkt de Whitelabs Ultraferm maar ik kan deze nergens op voorraad vinden. De enige optie lijkt om het uit het buitenland te halen maar daar zitten volgens mij erg veel verzendkosten aan verbonden.
Weet iemand een alternatief wat in Nederland te verkrijgen is?

Dit enzym zit in de M66 hophead ale gist van Mangrove Jack's. Lallemand heeft deze enzym uitgebracht. Volgens mij bij Brouwland te koop.

Offline Mikel

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2021 20:42 u »
Bij Brouwland kom ik de enzym enkel tegen in een 10L jerrycan, helaas net te groot voor mij. Als ik de M66 bekijk qua specificaties lijkt het er niet op dat hij zo ver doorvergist, ik wil dit enzym gebruiken om de laatste restsuikers ook af te breken.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl

Offline Mikel

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 19-04-2021 19:50 u »
Bedankt voor de tip Jacques, ik had deze nog niet gevonden!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 19-04-2021 21:18 u »
Dit enzym zit in de M66 hophead ale gist van Mangrove Jack's. Lallemand heeft deze enzym uitgebracht. Volgens mij bij Brouwland te koop.

Ik denk dat je dit bedoelt...
https://www.Brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hulpstoffen-bierbereiding/hulpstoffen/d/lallemand-aromazyme-100-g
Deze enzymen zouden de vergistingsgraad lichtjes verhogen.

Waar Mikel op zoek naar was zijn enzymen die de vergistingsgraad flink verhogen. Voor iemand die destilleert is dat ideaal: meer alcohol met dezelfde hoeveelheid mout.

Tags: