Alternatief ultraferm - Brut IPA

Gestart door Mikel, 18-04-2021 15:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikel

Hallo,
Ik wil binnenkort graag een brut ipa brouwen en kwam er achter dat je daar een glucoamalyse enzym voor nodig heb.
De meest voor de hand liggende lijkt de Whitelabs Ultraferm maar ik kan deze nergens op voorraad vinden. De enige optie lijkt om het uit het buitenland te halen maar daar zitten volgens mij erg veel verzendkosten aan verbonden.
Weet iemand een alternatief wat in Nederland te verkrijgen is?

GvB84

Citaat van: Mikel op 18-04-2021  15:52 uHallo,
Ik wil binnenkort graag een brut ipa brouwen en kwam er achter dat je daar een glucoamalyse enzym voor nodig heb.
De meest voor de hand liggende lijkt de Whitelabs Ultraferm maar ik kan deze nergens op voorraad vinden. De enige optie lijkt om het uit het buitenland te halen maar daar zitten volgens mij erg veel verzendkosten aan verbonden.
Weet iemand een alternatief wat in Nederland te verkrijgen is?

Dit enzym zit in de M66 hophead ale gist van Mangrove Jack's. Lallemand heeft deze enzym uitgebracht. Volgens mij bij Brouwland te koop.

Mikel

Bij Brouwland kom ik de enzym enkel tegen in een 10L jerrycan, helaas net te groot voor mij. Als ik de M66 bekijk qua specificaties lijkt het er niet op dat hij zo ver doorvergist, ik wil dit enzym gebruiken om de laatste restsuikers ook af te breken.

Jacques


Mikel

Bedankt voor de tip Jacques, ik had deze nog niet gevonden!

Jacques

Citaat van: GvB84 op 18-04-2021  17:39 uDit enzym zit in de M66 hophead ale gist van Mangrove Jack's. Lallemand heeft deze enzym uitgebracht. Volgens mij bij Brouwland te koop.

Ik denk dat je dit bedoelt...
https://www.brouwland.com/nl/onze-producten/bierbereiding/hulpstoffen-bierbereiding/hulpstoffen/d/lallemand-aromazyme-100-g
Deze enzymen zouden de vergistingsgraad lichtjes verhogen.


Waar Mikel op zoek naar was zijn enzymen die de vergistingsgraad flink verhogen. Voor iemand die destilleert is dat ideaal: meer alcohol met dezelfde hoeveelheid mout.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.