Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Kennismaking: Mattijs  (gelezen 402 keer)

Offline MattijsK

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Kennismaking: Mattijs
« Gepost op: 17-04-2021 16:33 u »
Hallo allemaal, zit al ongeveer een half jaartje mee te lezen op dit forum waarbij ik probeer er zoveel mogelijk van te leren.
Het leek me goed om mezelf even voor te stellen voor ik her en der vragen ga stellen in topics.

Mattijs, woon in Stadskanaal(Groningen) 29 jaren jong, getrouwd en heb een zoontje van net geen 2 jaar.
Al jaren er over gehad dat bier brouwen me mooi leek om te doen gezien het een interessant proces is en (meestal) met als resultaat een mooi/goed en eerlijk product.
Vorig jaar als verjaardagscadeau een bouwpakketje van brew monkey gekregen en zodoende een tripel gebrouwen.

De eerste keer ging het op veel vlakken mis; temperatuur schoot te ver door tijdens maischen en koken, schommelingen in temperatuur tijdens vergisting waren te hevig dus het eindproduct was drinkbaar maar niet al te best.

Wel kunnen bedenken wat er allemaal mis ging na Verander water in bier gelezen te hebben.
Omdat ik het proces wel zeer positief had ervaren heb ik al snel besloten om wat te investeren in betere uitrusting en ondertussen staat er 20 liter bock in de vergistings kast. (Brewferm brouwpakket)

Lang verhaal geworden maar komt er op neer dat ik hoop hier nog vele jaren met jullie van ideeŽn en meningen te wisselen over deze prachtige hobby.

Mvg Mattijs

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Kennismaking: Mattijs
« Reactie #1 Gepost op: 17-04-2021 22:53 u »
Welkom op het forum Mattijs.

Van het maken van fouten kun je leren. Het mooie van deze hobby is dat een foutje zelden zorgt voor een ondrinkbaar bier.  :proost:
Maar door steeds te streven naar verbetering kun na een tijdje hele lekkere bieren brouwen.
Succes met je ontdekkingstocht. Het lekkerste bier brouw je zelf!

Tags: