Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: STC 1000 kapot?  (gelezen 487 keer)

Offline Pendelaar

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
STC 1000 kapot?
« Gepost op: 16-04-2021 17:31 u »
Een paar weken via Alie een STC 1000 besteld.
2 vergistingen goed verlopen.
Nu kan ik alleen de temperatuur verlagen...
Het knopje van omhoog reageert niet meer.
Al een paar maal opnieuw opgestart...geen succes.
Moet ik het vertrouwen in de Chinese kwaliteit verliezen en kiezen voor een Inktbird ? (Waar komt deze vandaan...?)

Pendelaar

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Rinus

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: STC 1000 kapot?
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2021 17:55 u »
Een paar weken via Alie een STC 1000 besteld.
2 vergistingen goed verlopen.
Nu kan ik alleen de temperatuur verlagen...
Het knopje van omhoog reageert niet meer.
Al een paar maal opnieuw opgestart...geen succes.
Moet ik het vertrouwen in de Chinese kwaliteit verliezen en kiezen voor een Inktbird ? (waar komt deze vandaan...?)

Pendelaar
Advies; koop de Inkbird 308 Wifi, geweldig handig en nog eens te bedienen via je telefoon, ~40Euro maar dan hoef je niet zelf van alles met draadjes aan te sluiten.
Bovendien werkt de Inkbird met een digitale sensor ipv een NTC/PTC zoals de STC1000 dus is de Inkbird nog eens veel nauwkeuriger.
Onze leveranciers kunnen deze vlot leveren, op dit forum is er genoeg over te vinden.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2021 23:03 u »
Moet ik het vertrouwen in de Chinese kwaliteit verliezen en kiezen voor een Inktbird ? (Waar komt deze vandaan...?)

China...

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #3 Gepost op: 17-04-2021 11:01 u »
Ook op Ali kun je een klacht indienen. Handelaren zijn doorgaans heel meegaand omdat ze graag op Ali willen blijven.  Gewoon proberen.
Ik denk dat het gewoon "bad luck" is dat je STC1000 defect is, die dingen gaan doorgaans heel lang prima mee.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #4 Gepost op: 17-04-2021 11:24 u »
Ik, heb er 2 en gaan al jaren mee. Denk dus dat je pech hebt gehad. Voor dat geld kun je er gelijk een paar kopen. Voor mij is het juist handig als je het mooi compact in wilt bouwen. Dan is die inkbird juist weer niet handig en veel duurder. Wifi is leuk, maar voor mij voegt het niet veel toe als ik maar heel af en toe de temperatuur hoef te wijzigen. En wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan.

Offline Pendelaar

• Junior lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 18-04-2021 10:09 u »
Ik wil alle reageerders bedanken voor hun bijdrage!
Maar... hij doet het weer. Ik kan de temperatuur ook weer naar boven aanpassen en door het menu scrollen.
En naar ik hoop een hele lange tijd.

Pendelaar

Tags: