Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

STC 1000 kapot?

Gestart door Pendelaar, 16-04-2021 17:31 u

Vorige topic - Volgende topic

Pendelaar

Een paar weken via Alie een STC 1000 besteld.
2 vergistingen goed verlopen.
Nu kan ik alleen de temperatuur verlagen...
Het knopje van omhoog reageert niet meer.
Al een paar maal opnieuw opgestart...geen succes.
Moet ik het vertrouwen in de Chinese kwaliteit verliezen en kiezen voor een Inktbird ? (Waar komt deze vandaan...?)

Pendelaar

Rinus

Citaat van: Pendelaar op 16-04-2021  17:31 uEen paar weken via Alie een STC 1000 besteld.
2 vergistingen goed verlopen.
Nu kan ik alleen de temperatuur verlagen...
Het knopje van omhoog reageert niet meer.
Al een paar maal opnieuw opgestart...geen succes.
Moet ik het vertrouwen in de Chinese kwaliteit verliezen en kiezen voor een Inktbird ? (waar komt deze vandaan...?)

Pendelaar
Advies; koop de Inkbird 308 Wifi, geweldig handig en nog eens te bedienen via je telefoon, ~40Euro maar dan hoef je niet zelf van alles met draadjes aan te sluiten.
Bovendien werkt de Inkbird met een digitale sensor ipv een NTC/PTC zoals de STC1000 dus is de Inkbird nog eens veel nauwkeuriger.
Onze leveranciers kunnen deze vlot leveren, op dit forum is er genoeg over te vinden.

Jacques

Citaat van: Pendelaar op 16-04-2021  17:31 uMoet ik het vertrouwen in de Chinese kwaliteit verliezen en kiezen voor een Inktbird ? (Waar komt deze vandaan...?)

China...

Edwin brouwt

Ook op Ali kun je een klacht indienen. Handelaren zijn doorgaans heel meegaand omdat ze graag op Ali willen blijven.  Gewoon proberen.
Ik denk dat het gewoon "bad luck" is dat je STC1000 defect is, die dingen gaan doorgaans heel lang prima mee.

hansHalberstadt

Ik, heb er 2 en gaan al jaren mee. Denk dus dat je pech hebt gehad. Voor dat geld kun je er gelijk een paar kopen. Voor mij is het juist handig als je het mooi compact in wilt bouwen. Dan is die inkbird juist weer niet handig en veel duurder. Wifi is leuk, maar voor mij voegt het niet veel toe als ik maar heel af en toe de temperatuur hoef te wijzigen. En wat er niet opzit kan ook niet stuk gaan.

Pendelaar

Ik wil alle reageerders bedanken voor hun bijdrage!
Maar... hij doet het weer. Ik kan de temperatuur ook weer naar boven aanpassen en door het menu scrollen.
En naar ik hoop een hele lange tijd.

Pendelaar

hansHalberstadt

Ik wil nog 1 of 2 STC 1000 223V versie of compatible kopen, waren toen rond een 10 tje dacht ik toen ik ze kocht. maar die dingen lijken niet meer te worden geleverd door de braumarkten, vd kooyen etc. hoe zit dat? Of zijn ze uit de mode of de Aliexpress nog de enige optie?

Coen

Pcf electronics heeft er nog een https://www.pcfelectronics.nl/nl/temperatuur-controller-stc-1000.html
Ook via bol nog te vinden, maar dan zijn ze in de 30 euro
Misschien een itc 1000 maar volgens mij zijn die 12 of 24 volt

Qlobster

Citaat van: hansHalberstadt op 11-01-2022  19:20 uik wil nog 1 of 2 STC 1000 223V versie of compatible kopen, waren toen rond een 10 tje dacht ik toen ik ze kocht. maar die dingen lijken niet meer te worden geleverd door de braumarkten, vd kooyen etc. hoe zit dat? of zijn ze uit de mode of de aliexpress nog de enige optie?

Ik heb er nog twee liggen, ongebruikt omdat ik later toch een Inkbird praktischer vond.
Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel via een PM

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 11-01-2022  19:20 uIk wil nog 1 of 2 STC 1000 223V versie of compatible kopen, waren toen rond een 10 tje dacht ik toen ik ze kocht. maar die dingen lijken niet meer te worden geleverd door de braumarkten, vd kooyen etc. hoe zit dat? Of zijn ze uit de mode of de Aliexpress nog de enige optie?

Ik vermoed dat ze niet zo veel meer verkocht worden omdat een Inkbird al dan niet met Wifi een stuk praktischer is.

Pendelaar

Citaat van: hansHalberstadt op 11-01-2022  19:20 uIk wil nog 1 of 2 STC 1000 223V versie of compatible kopen, waren toen rond een 10 tje dacht ik toen ik ze kocht. maar die dingen lijken niet meer te worden geleverd door de braumarkten, vd kooyen etc. hoe zit dat? Of zijn ze uit de mode of de Aliexpress nog de enige optie?

Is het niet zo dat alle STC1000 uit China komen dus ook die van Braumarkt etc ? Bij Alieexpres betaal je rond de 5 euro bij Braumarkt iets meer.

hansHalberstadt

Citaat van: Pendelaar op 11-01-2022  22:37 uIs het niet zo dat alle STC1000 uit China komen dus ook die van Braumarkt etc ? Bij Alieexpres betaal je rond de 5 euro bij Braumarkt iets meer.

Bij Braumarkt kan ik ze niet vinden. wel bij Brouwmaatje, maar 24 euro lijk me wel wat veel voor iets waar ik eerder rond een tientje voor betaalde in Nederland. https://www.brouwmaatje.nl/digitale-metingen/158-stc-1000-de-temperatuurregelaar-2500000045158.html

PDGRRR

Citaat van: hansHalberstadt op 11-01-2022  22:43 uBij Braumarkt kan ik ze niet vinden. wel bij Brouwmaatje, maar 24 euro lijk me wel wat veel voor iets waar ik eerder rond een tientje voor betaalde in Nederland. https://www.brouwmaatje.nl/digitale-metingen/158-stc-1000-de-temperatuurregelaar-2500000045158.html

Via Amazon zijn ze ook te vinden (tegen wisselende prijzen).

Pendelaar

biking rebel

Citaat van: hansHalberstadt op 12-01-2022  13:02 uals ik die kies zie ik geen optie om 220 of 110 te selecteren.
Het gaat om de 110-220V versie. Je hoeft dus niks te kiezen (kan ook niet er is namelijk, voor zover ik weet geen specifieke 110 of 220V versie, wel een 12 of 24V versie).

Pendelaar

Citaat van: biking rebel op 12-01-2022  15:19 uhaha ja kiezen voor de 110-220V versie  ;) ;D

Hoezo, je kunt kiezen uit 12, 24 of 110/220.

€ 3,02 - 8,83€ 4,32 - 12,62-30%
Price includes VAT
€ 2,66 Coupons voor jou
Ontvang coupons
Kleur:
STC-1000 DC 12V
STC-1000 DC 24V
STC-1000 AC110-220V

CeesM

Citaat van: hansHalberstadt op 12-01-2022  13:02 uAls ik die kies zie ik geen optie om 220 of 110 te selecteren.
Deze werkt op 110 en 230 volt. ;)

lier

Hans, waarom maak je er niet een van je beroemde projectjes van, ipv een stc 1000 de boel aansturen via een Arduino met pid algoritme en een betere temperatuur sensor of het spindel signaal evt via de wifi bedienbaar. Daar kan je best wel wat van maken.

Als mijn stc1000 sneuvelt ga ik het in elk geval op die manier doen, en dan komen alle onderdelen ook uit China.

hansHalberstadt

Citaat van: lier op 23-01-2022  21:59 uHans, waarom maak je er niet een van je beroemde projectjes van, ipv een stc 1000 de boel aansturen via een Arduino met pid algoritme en een betere temperatuur sensor of het spindel signaal evt via de wifi bedienbaar. Daar kan je best wel wat van maken.

Als mijn stc1000 sneuvelt ga ik het in elk geval op die manier doen, en dan komen alle onderdelen ook uit China.
Ik heb al ooit een besturingskastje gemaakt met Arduino voor het brouwen. Die STC 1000 vervanger komt er nog wel een keer. Nadeel van een aan uit regeling wat ik wel zie is dat bij een uitgegist bier een hysterese van een halve graad er toch net voor kan zorgen dat het waterslot de andere kant op gaat. Maar dat kun je ook wel weer makkelijk oplossen door een heel klein beetje overdruk.

lier

Citaat van: hansHalberstadt op 23-01-2022  22:26 uIk heb al ooit een besturingskastje gemaakt met Arduino voor het brouwen. Die STC 1000 vervanger komt er nog wel een keer. Nadeel van een aan uit regeling wat ik wel zie is dat bij een uitgegist bier een hysterese van een halve graad er toch net voor kan zorgen dat het waterslot de andere kant op gaat. Maar dat kun je ook wel weer makkelijk oplossen door een heel klein beetje overdruk.

Daarom beter een Arduino met een pid regeling waarvan ik het vermogen van de verwarming met een mosfet en transistor wil regelen. De koeling daar doe je weinig aan.

Vergelijkbare Topics (7)

40729

Reacties: 7
Gelezen: 1101

31861

Reacties: 8
Gelezen: 2207

42135

Reacties: 15
Gelezen: 2154

36988

Reacties: 35
Gelezen: 8475

39328

Reacties: 32
Gelezen: 4777

30141

Gestart door Markiej87

Reacties: 58
Gelezen: 17407

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.