Online cursus bierbrouwen KULeuven 2021

Gestart door Brouwton, 14-04-2021 17:02 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwton

Er komt een nieuwe versie van deze online biercursus, startend op 3 mei 2021. Nieuw is dat je de cursus in eigen tempo kunt volgen en dat de volledige leerstof vanaf het begin toegankelijk is. Het is een pittige cursus met veel informatie. Info: https://www.edx.org/course/beer-the-science-of-brewing

 

thepsych

Heb me maar ingeschreven, naast de 13.000 anderen!!! Is zeker voor niks!!!

edensan

Citaat van: thepsych op 14-04-2021  17:25 uHeb me maar ingeschreven, naast de 13.000 anderen!!! Is zeker voor niks!!!

Ik vraag me af hoe commercieel het certificaat is.

Captain Hatteras

Klinkt interessant! Iemand al ervaring met eerdere cursussen van EdX over bierbrouwen?

Derp

Ook ingeschreven. Gratis cursus, en je kunt het certificaat halen voor iets meer dan € 80. Dat ben ik niet van plan, maar ben wel van plan gedurende de zomer de hele cursus te doen. Mijn kennis betreffende de chemische processen en water chemistry is nog slecht, zo'n cursus geeft hopelijk wat basis om verder uit te bouwen.

GvB84

Lijkt mij leuk. Ik ben alleen net klaar met een 4-jarige studie technische bedrijfskunde in de avonduren. Ik denk dat ik maar wat rust neem en lekker ga brouwen. Dat is met 3 kleine kinderen al een uitdaging.
Wie weet volgend jaar.
Lijkt mij wel leuk om les te krijgen van deze bier iconen...

HansSchwirtz

Citaat van: Captain Hatteras op 15-04-2021  15:44 uKlinkt interessant! Iemand al ervaring met eerdere cursussen van EdX over bierbrouwen?

Ik heb de cursus in 2020 gedaan - de gratis versie - en een aanrader. Voor de EUR 80 krijg je een certificaat na een soort online exame plus wat extra achtergrond modules. Maar de gratis inhoud gaat in enkele gevallen al heel erg diep, maar geeft je wel veel meer begrip voor alle processen tijdens het brouwen van bier (van mouten tot proeven).

M


thepsych

Ik heb me ook niet voor het certificaat ingeschreven, maar als je dat doet kun je wel voortdurend de cursus bekijken. Overigens krijg je na het inschrijven zonder certificaat een kortingscode van 15 %. Dus niet te snel certificaat nemen....

Puck

Vandaag begint zo te zien ook de cursus van Wageningen maar hun EDX-certificaat traject is wel een heel stuk duurder geworden in de afgelopen jaren. Volgens mij was het een paar jaar geleden maar vier tot vijf tientjes en was Leuven duurder. Nu is het andersom. En hou er ook rekening mee dat sommige modules voor een certificaat wel een eindtijd hebben (dus het is niet volledig self-paced zoals EDX het noemt). Wageningen als voorbeeld: "The fun assignment in module 5 needs to be completed by the 13th of July 2021 (17:00 UTC). All the graded assignments and the peer review step of Module 5 must be finished by the 20th of July 2021 (17:00 UTC)."

Muziseppe

Ik heb tijdens de eerste lockdown in 2020 de cursus van KULeuven gevolgd (met certificaat): Niet gemakkelijk, zeer uitgebreid en het examen was heavy, maar leerrijk. Ik ben ook begonnen met de cursus van Wageningen, maar die viel tegen en ik ben er dan ook mee gestopt. Ook de manieren van presenteren is absoluut niet vergelijkbaar met de KULeuven cursus...

edensan

Citaat van: Muziseppe op 17-04-2021  17:43 uIk heb tijdens de eerste lockdown in 2020 de cursus van KULeuven gevolgd (met certificaat): Niet gemakkelijk, zeer uitgebreid en het examen was heavy, maar leerrijk. Ik ben ook begonnen met de cursus van Wageningen, maar die viel tegen en ik ben er dan ook mee gestopt. Ook de manieren van presenteren is absoluut niet vergelijkbaar met de KULeuven cursus...
Mag ik vragen welke cursus in Wageningen?

Jan de Graaff

Citaat van: edensan op 18-04-2021  08:06 uMag ikvragen welke cursus in wageningen?
Volgens mij wordt deze bedoeld:
https://www.edx.org/course/the-science-of-beer

Muziseppe

Inderdaad, diegene, die Jan aangeeft. (Certificaat blijkbaar al € 141...)

Satch Brewing

Citaat van: Brouwton op 14-04-2021  17:02 uEr komt een nieuwe versie van deze online biercursus, startend op 3 mei 2021. Nieuw is dat je de cursus in eigen tempo kunt volgen en dat de volledige leerstof vanaf het begin toegankelijk is. Het is een pittige cursus met veel informatie. Info: https://www.edx.org/course/beer-the-science-of-brewing

Bedankt voor het delen. Ik ga hem ook doen thankx!

Captain Hatteras

Voor de mensen die zich hebben ingeschreven, vandaag begint de Cursus!
Ik heb er al zin in, ben benieuwd wat het gaat worden.

Iedereen alvast veel succes

joenedu

Vorige keer ook meegedaan, ga dit keer ook weer meedoen. Ben benieuwd.

thepsych

Vandaag de cursus begonnen. Eerste deel is goed te doen. Interessant was het vertelde over gelatinisering van grote en kleine zetmeelkorrels (die soms tot wel 40% van de korrel zijn) op verschillende temperaturen waardoor ook verschillen ontstaan is de moutigheid en vergistbaarheid. Dacht even dat decoctie daardoor ook een ander bier zal geven. Maar... dit zijn mijn bedenksels maar reden genoeg om verder te gaan.

GvB84


thepsych

Interessant en goed te doen. Helpt je wel om beter te begrijpen waar je mee bezig bent. En dan hoor je ook bv dat de verstijfselingstemperatuur wat hoger is komen liggen en hoe gisten functioneren. Ik ben ongeveer halverwege.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.