Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen; Jonathan  (gelezen 696 keer)

Offline Jonathan Veldhuizen

• Boven 10 berichten
  • *
  • Zonder drank geen klank
Even voorstellen; Jonathan
« Gepost op: 12-04-2021 20:53 u »
Beste Brouwers, na heel veel uren lezen toch besloten lid te worden. Wat een geweldige bron van informatie is hier te vinden!

Ik ben Jonathan Veldhuizen, 37 jaar oud en vader van 2 knulletjes (2,5 jaar en 6 maanden). Ik brouw nu sinds een jaar en begin het steeds leuker te vinden. Ik werk als docent consumptieve technieken aan het MBO en heb de eer om het keuzevak bier te mogen geven. Bizar genoeg hoeven studenten om dit vak te halen niet eens een biertje te brouwen. Dat is dus bij deze over! Immers hoe kom je er beter achter dan door het zelf te doen.

Gezien de bier-spijs combinatie, smaakprofielen en werken met bier bekend terrein zijn, maar pas recentelijk ben gaan brouwen, is dit de logische volgende stap.  Zodoende zal ik nog vaak zat aankloppen voor raad!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JessyH

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Life is always better with beer.
Re: Even voorstellen; Jonathan
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2021 08:16 u »
Welkom op het forum Jonathan.

Hoe tof is dat! Bier brouwen op school.
Als de studenten dat geen leuke lessen vinden, dan weet ik het ook niet meer ;D

JessyH

Offline Phoef

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2021 10:22 u »
Welkom!

ZO! dat is nog eens eens een keuzevak, haha!

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 14-04-2021 19:16 u »
Dank dank! De studenten reageren er ook echt leuk op hoor. Alleen tijdens het koken van het wort vervelen ze zich maar ach... dat snap ik nog wel

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2021 07:57 u »
Welkom Jonathan,

een keuzevak bier en dan niet zelf brouwen, da's inderdaad heiligschennis ;). Mooi dat je dat opzet nu!

Je zou natuurlijk kleine proefjes kunnen doen in het uur koken, hopthee zetten, op mout kauwen, een koelsysteem bedenken, etc.

Groet,

Teun

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2021 08:06 u »
Leuke suggesties, hopthee hebben we nog niet gedaan, doen we volgende week! Top idee!

Tags: