Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp cloud recepten  (gelezen 445 keer)

Offline Johan_D

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
BrouwHulp cloud recepten
« Gepost op: 08-04-2021 17:25 u »
Als ik de BrouwHulp cloud recepten probeer te downloaden in BrouwHulp lukt me dat niet door een inlog probleem
Ik vermoed dat de BrouwHulp cloud is overleden ?

NB: dit is mijn eerste bericht.. oeps.. zou me nog voor moeten stellen toch ?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Snelbier

• Super lid
  • Land: nl
Re: BrouwHulp cloud recepten
« Reactie #1 Gepost op: 08-04-2021 17:39 u »
Cloudrecepten werkt inderdaad al een tijdje niet meer, maar ergens (ook op dit forum) staan ze wel.
Even zoek op BrouwHulp & cloud, en je zal ze vinden..
Voorstellen hoeft niet, mag wel.  Wordt toch wel op prijs gesteld, geeft ook een idee van brouwniveau van de deelnemer.
Proost,  Snelbier

Offline Johan_D

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 08-04-2021 18:37 u »
Dank je snelbier.

Ooit, 30 jaar geleden een geprobeerd te brouwen. Informatie was schaars, en kreeg een gekopieerd boekje.
Veel aangekloot, maar de mooiste bieren gekregen, en de grootste mislukkingen!
Nu , recent de draad weer opgepakt. Vollop er in, BrewMonk 50L gekocht na 3 maanden met pannen in de weer.
Dus de grove fouten ken ik wel, maar de finesse nog niet.

BrouwHulp is een fantastisch programma, dat gebruik ik voorlopig, en de voorspellingen zijn heel goed.

Ik zal effe loeren naar de cloud topics

EDIT gedaan. Er is een kleine dump in het forum, wil wel mijn eigen cloud starten, voor een ieder, op mijn server, maar hoe verzet je in BrouwHulp het cloud adres ?

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
« Reactie #3 Gepost op: 08-04-2021 22:09 u »
EDIT gedaan. Er is een kleine dump in het forum, wil wel mijn eigen cloud starten, voor een ieder, op mijn server, maar hoe verzet je in BrouwHulp het cloud adres ?

Dat ga je niet zomaar aanpassen. Helaas niet configureerbaar. Het ftp-adres op hobbybrouwen.nl waarvan de recepten worden gedownload staat in de .exe van BrouwHulp

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #4 Gepost op: 08-04-2021 23:10 u »
Het ftp-adres op hobbybrouwen.nl waarvan de recepten worden gedownload staat in de .exe van BrouwHulp

En aangezien de code op straat ligt... daar staat de oude ftp inlog van het forum in ... Nadat ik dat ontdekt heb, is dat aangepast en sindsdien werkt de cloud functie niet meer....  :nut: :brouwen: ^-^

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 09-04-2021 00:39 u »
En aangezien de code op straat ligt... daar staat de oude ftp inlog van het forum in ... Nadat ik dat ontdekt heb, is dat aangepast en sindsdien werkt de cloud functie niet meer....  :nut: :brouwen: ^-^

Klopt. Dit was een te groot beveiligingsprobleem...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 09-04-2021 00:49 u »
Als ik de BrouwHulp cloud recepten probeer te downloaden in BrouwHulp lukt me dat niet door een inlog probleem
Ik vermoed dat de BrouwHulp cloud is overleden ?

NB: dit is mijn eerste bericht.. oeps.. zou me nog voor moeten stellen toch ?

BrouwHulp wordt al een hele tijd niet meer ondersteund. Als goed alternatief noem ik Brewfather. Een licentie op deze software kost wel 20$ per jaar. Het programma wordt goed onderhouden en internationaal veel gebruikers. Er is een Nederlandse vertaling beschikbaar. Niet echt goedkoop maar naar mijn idee wel het geld waard, ook omdat je het programma kunt gebruiken op je PC, laptop en mobiel.

Tags: