Problemen met overnemen van recept in BrouwHulp

Gestart door LAM, 08-04-2021 16:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LAM

Hallo allemaal,

ik probeer het volgende recept over te nemen in BrouwHulp, alleen krijg ik de hoeveelheid maisch- en spoelwater niet kloppend. Hebben jullie een idee hoe dat komt?
Het gaat om dit recept:

En dit is wat ik in BrouwHulp krijg:

tdp

Is niet spannend toch? Gaat er vooral om dat de maisch-/spoelverhouding van jou installatie klopt.

LAM

Citaat van: tdp op 08-04-2021  16:56 uIs niet spannend toch? Gaat er vooral om dat de maisch-/spoelverhouding van jou installatie klopt.
Ik heb geen idee, ik heb best wel moeite met het gebruik van BrouwHulp. Vandaar dat ik hoop dat er een keer een cursus komt om het eens goed onder de knie te krijgen.

LAM

Citaat van: tdp op 08-04-2021  16:56 uGaat er vooral om dat de maisch-/spoelverhouding van jou installatie klopt.
Hoe stel ik dit in? Ik kan het niet vinden...

Snelbier

Software-cursus? Ik ben VOOR.  Oscar strikken, is zeker weten actief.
Link naar je eigen voorstel: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,43135.new.html#new
============================
Omzetten van recept gaat bij jou zeker fout; eerste wat me opvalt is filterkuipverlies 8kg..
Kan niet kloppen, dan gooi je (in theorie) bijna de helft van je wort weg.
Proost, Snelbier.

Snelbier

Citaat van: LAM op 08-04-2021  17:16 uHoe stel ik dit in? Ik kan het niet vinden...
Tabs Databanken >> Brouwinstallaties
Maak je eigen installatie aan, met (ongeveer) juiste parameters.. Dan ben je een goed eind op weg..
Succes, Snelbier

biking rebel

Citaat van: LAM op 08-04-2021  16:52 uHallo allemaal,

ik probeer het volgende recept over te nemen in BrouwHulp, alleen krijg ik de hoeveelheid maisch- en spoelwater niet kloppend. Hebben jullie een idee hoe dat komt?
Je moet de hoeveelheid maisch en spoelwater niet overnemen uit een recept. Dit is afhankelijk o.a. de brouwinstallatie die je gebruikt. Meer informatie over BrouwHulp kun je vinden in de handleiding die op de website van BrouwHulp staat: http://wittepaard.roodetoren.nl/phocadownload/userupload/Introductie%20BrouwHulp%20Eroica.pdf

Succes!

Oscar

Citaat van: LAM op 08-04-2021  16:52 ualleen krijg ik de hoeveelheid maisch- en spoelwater niet kloppend.

Lekker belangrijk...maischen ± 3 liter per kilo, spoelen tot gewenst volume voor koken... ;)   al is dat 100 liter....  ;D

Een recept hoort er zo uit te zien

Begin SG 1050

90 % pilsmout
10% tarwemout

Saaz hop 90 min koken  15 IBU
Cascade 3 gr/l wirlpool

gist US05


Compleet installatie en volume en ingrediënt (alfazuur hop)  onafhankelijk... ;)

LAM

Bedankt voor alle antwoorden! Het filterkuipverlies viel me ook op inderdaad, laat ik dat eerst maar eens aanpassen. Ik ga nog maar eens aan het stoeien met BrouwHulp denk ik... Thanks allemaal!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.