Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Whitelabs Hornidall Kveik Ale Yeast  (gelezen 311 keer)

Offline Lange Pier

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • het leven is te kort om slecht bier te drinken
Whitelabs Hornidall Kveik Ale Yeast
« Gepost op: 05-04-2021 16:26 u »
Beste medebrouwers,

De laatste tijd zit ik mezelf te verdiepen om een kveik gist te gebruiken voor in de zomer.
mijn bedoeling is om een Hazy/juicy Ipa te brouwen.

Nu kwam ik al snel uit om de Hornidall kveik gist te gebruiken vanwege zijn Tropische esters.
heeft iemand hier ervaringen mee? ben zeer benieuwd naar ervaringen/ resultaten.

https://www.whitelabs.com/yeast-single?id=160&type=YEAST&style_type=1

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Johan_vL

• Senior lid
  • Land: nl
  • Van proberen kun je leren
Re: Whitelabs Hornidall Kveik Ale Yeast
« Reactie #1 Gepost op: 05-04-2021 17:46 u »
Hoi Grutte Pier, Ja Hornindal is super, ik vergist ermee op 37 graden, zie ook: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,41864.0.html

Mooie perzik/mango smaakjes. Ik moet wel zeggen dat de smaak elke week anders is, er gebeurd dus nog veel de eerste weken van de rijping op fles. Vers het lekkerst als je het mij vraagt. Hij is ook goed te hergebruiken. Het is naast framgarden echt de betere Kveik als je het mij vraagt, maar Voss in korrelvorm is wel makkelijker in gebruik natuurlijk.

Tags: