Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Hoppybrouwer  (gelezen 473 keer)

Offline Hoppybrouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • ¯\_(ツ)_/¯
Even voorstellen: Hoppybrouwer
« Gepost op: 02-04-2021 10:55 u »
Hallo hobbybrouwers,

Ik ben 32 jaar en kom uit Uitgeest. Tijdens mij studie levensmiddelentechnologie maakte ik voor het eerst kennis met het bierbrouwen. In een practicum les ging ik met een projectgroepje ons eerste biertje brouwen. Ik vond het geweldig en sindsdien was ik vastbesloten het nog eens te proberen, maar het kwam er eigenlijk nooit van.

Vorig jaar maart besloot ik, mede door verveling door Corona, eindelijk eens een poging te wagen. Ik kocht het boek bierbrouwen voor dummies en een brouwpakket van brewmonkey voor 5 liter IPA en ging los met de basics. Het bier was best te drinken en het bierbrouwen zelf vond ik super. Voor het eerst volgende biertje had ik zelf de ingrediënten gekocht en een schrootmolen en het recept zelf samengesteld met BrouwHulp en uiteraard veel informatie uit dit forum. Mijn doel is om een lekkere IPA te kunnen brouwen, dus brouw ik nu vooral deze bierstijl tot ik hem onder de knie heb. Ondertussen ben ik vijf IPA’s verder en ze vallen nu goed in de smaak. Mijn laatste biertje, een experimentele dubbele IPA met zelf gekarameliseerde mout  :nut: (was vergeten dat de caramout op was), sinaasappelschil en vers geperst gembersap staat nu te hergisten op de fles. Toen ik het vóór het bottelen proefde was ik niet echt enthousiast. Het bier had een soort gekke kleur oranje  :weetniet: en de gember was naar mijn mening iets te duidelijk aanwezig, maar ik wacht het eindresultaat nog even af. Ik ga hem hoe dan ook opdrinken  :lekkerbier: .

Het brouwproces is nog steeds ambachtelijk, met een grote pan en een roerstok, maar er komt steeds meer materiaal bij.

Sinds deze week heb ik een vrouwelijke Cascade plant in een plantcontainer in mijn achtertuin staan. Hopelijk kan ik hier rond september een lekker biertje mee brouwen.

Brouw ze allemaal!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Simco

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Brouwerij De Fram
Re: Even voorstellen: Hoppybrouwer
« Reactie #1 Gepost op: 02-04-2021 13:44 u »
Hai!

Leuke introductie. Succes met brouwen en over een paar maanden hopoogsten.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Hoppybrouwer
« Reactie #2 Gepost op: 02-04-2021 22:56 u »
Welkom op het forum.

Tags: