Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Isolatie HERMS  (gelezen 781 keer)

Offline Woeka

• Vol lid
  • Land: nl
  • ... whatever
Isolatie HERMS
« Gepost op: 01-04-2021 21:45 u »
In het verleden deden we een deken om de kookketel om het geheel wat te isoleren. Dat werkte wel maar was niet heel erg handig.

Bij de Decathlon drie fitnessmatjes besteld a €3 per stuk en deze op maat gemaakt voor mijn fusten. Binnenkort uitproberen hoe goed deze zich houden met een temperatuur van 100°C.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Brouwerij KOR

• Senior lid
Re: Isolatie HERMS
« Reactie #1 Gepost op: 02-04-2021 07:47 u »
Ben benieuwd! Was zelf ook op zoek naar isolatiemateriaal :)

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #2 Gepost op: 02-04-2021 10:28 u »
Ik gebruik 2 oude, maar nog goed werkende, elektrische dekens. Die bevestig ik alle beide (1 komt net niet rond) rondom mijn maischketel. Ik isoleer alleen mijn maischketel.  :biersmile: :proost:

Offline Opaslof

• Vol lid
  • Land: 00
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 03-04-2021 08:50 u »
Ik had al eens het idee om van die isolatiekorrels voor spouwmuren in de ruimte van m’n dubbelwandige gamellen te doen, maar dat spul is volgens een leverancier niet bedoeld hoor die hoge temperaturen. Volgens mij wordt het dan gewoon zacht en compact.
Dus maar even iets anders bedenken dan maar.

Offline Woeka

• Vol lid
  • ... whatever
« Reactie #4 Gepost op: 03-04-2021 09:02 u »
Ik had al eens het idee om van die isolatiekorrels voor spouwmuren in de ruimte van m’n dubbelwandige gamellen te doen, maar dat spul is volgens een leverancier niet bedoeld hoor die hoge temperaturen. Volgens mij wordt het dan gewoon zacht en compact.
Dus maar even iets anders bedenken dan maar.

Misschien dat vermiculiet een oplossing is? Lekker licht en bij elke Welkoop in fijne gradatie te halen voor makkelijke verweking.

Offline JR

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: 00
« Reactie #5 Gepost op: 03-04-2021 14:44 u »
Mooie simpele en vooral goedkope oplossing!

Voor mijn nieuwe HERMS heb ik alle drie de ketels met twee lagen radiator folie en aluminium tape omwikkeld en daar overheen drie lagen noppenfolie, bekleed met buitenzeil waar ook regenhoezen voor tuinmeubelen en bbq's en dergelijke worden gemaakt. Het ziet er fraai uit en ik heb het idee dat ik veel efficiënter stook.

Offline daanvandervleuten

• Junior lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 03-04-2021 18:34 u »
Woeka. Ben benieuwd naar je ervaring!

Offline BrewBird

• Boven 10 berichten
  • *