Update forum

Gestart door Jacques, 28-03-2021 17:43 u

Vorige topic - Volgende topic

seed7

Een enkel ontzettend klein "lullig" dingetje waar ik me altijd aan stoor en niet allen hier. Het is niet mogelijk om van het forum naar de "hoofd site" te gaan zonder URL-hacking. Het logo rechts boven lijkt mij het ideale doel om die mogelijkheid aan te "linken".

Ingo

Jacques

Citaat van: seed7 op 28-03-2022  00:01 uEen enkel ontzettend klein "lullig" dingetje waar ik me altijd aan stoor en niet allen hier. Het is niet mogelijk om van het forum naar de "hoofd site" te gaan zonder URL-hacking. Het logo rechts boven lijkt mij het ideale doel om die mogelijkheid aan te "linken".

Ingo

Goede opmerking. Dat zal ik binnenkort doorvoeren.

Overigens moet de hoofdsite ook helemaal op de schop om deze mobielvriendelijk te maken. Dat is een hele grote klus waar ik binnenkort aan begin. Zal de nodige tijd in beslag nemen...
Het forum werkt weer bijna helemaal zoals ik wil, maar ook er zijn nog steeds een aantal dingen die de aandacht vereisten. Hopelijk zijn die aanpassingen snel door te voeren/

Jacques

Citaat van: Jacques op 28-03-2022  00:08 uGoede opmerking. Dat zal ik binnenkort doorvoeren.

Aangepast.

seed7

Getest en het werkt. Mooi.

ingo

Jacques

M heeft het ook voor elkaar gekregen om het overzicht van de laatste berichten in een board weer te geven zoals we dat gewend waren.

Het forum verbetert met de dag...

PDGRRR

Volgens mij is de klok van het forum alleen wel áchteruit gezet, in plaats van vooruit.

M

Je zou eens moeten kijken bij Layout-voorkeuren of daar je tijd ook op UTC+2 (CEST) staat.

PDGRRR

Citaat van: M op 31-03-2022  11:27 uJe zou eens moeten kijken bij Layout-voorkeuren of daar je tijd ook op UTC+2 (CEST) staat.

Dat was inderdaad de truc.

Eriks

Ik krijg nog met enige regelmaat deze melding, zoals een minuut terug ook nog

Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.

Jacques

Citaat van: Eriks op 03-05-2022  22:33 uIk krijg nog met enige regelmaat deze melding, zoals een minuut terug ook nog

Connection Problems
Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.

Ik zie dat ook wel eens. Heel vervelend is dat. De nieuwe hoster zegt dat de oplossing is geen gedeelde server meer te gebruiken. Dat is echter een zeer kostbare oplossing.

alstro

Citaat van: Jacques op 03-05-2022  22:47 uIk zie dat ook wel eens. Heel vervelend is dat. De nieuwe hoster zegt dat de oplossing is geen gedeelde server meer te gebruiken. Dat is echter een zeer kostbare oplossing.
De nieuwere webservers hebben dit probleem niet. Daar kun je elke user aanpassen en evt meer ruimte/power of wat je wilt aanpassen.

De grote prijsvechters hebben dit helaas meestal niet of willen dit niet, kwestie van verdienmodel.

Jacques

Citaat van: alstro op 14-09-2022  21:59 uDe nieuwere webservers hebben dit probleem niet. Daar kun je elke user aanpassen en evt meer ruimte/power of wat je wilt aanpassen.

De grote prijsvechters hebben dit helaas meestal niet of willen dit niet, kwestie van verdienmodel.

Zoals ik al schreef is dit veel duurdere hosting...

alstro

Citaat van: Jacques op 14-09-2022  22:05 uZoals ik al schreef is dit veel duurdere hosting...
Nee dat hoeft niet.

Ik heb 2 webserver draaien, de oude zoals jij omschrijft. Dan is het inderdaad niet mogelijk om eigen VPS te nemen zonder grote bedragen.

De nieuwere kunnen dat wel. Zonder echt extra kosten. Ligt gewoon aan manier hoe je je server inricht. Wij hebben ongeveer 1000 klanten draaien. Weet waarover ik praat.

Even ter vergelijk inkoop oude is ongeveer 3 euro per jaar per gebruiker / klant  op de nieuwe manier dat je wel eigen omgeving hebt kost inkoop ongeveer 3,50 per jaar.

Ligt er gewoon aan bij welke hoster je zit en wat ze willen verkopen.

Kapau

Citaat van: alstro op 15-09-2022  13:34 uNee dat hoeft niet.

Ik heb 2 webserver draaien, de oude zoals jij omschrijft. Dan is het inderdaad niet mogelijk om eigen VPS te nemen zonder grote bedragen.

De nieuwere kunnen dat wel. Zonder echt extra kosten. Ligt gewoon aan manier hoe je je server inricht. Wij hebben ongeveer 1000 klanten draaien. Weet waarover ik praat.

Even ter vergelijk inkoop oude is ongeveer 3 euro per jaar per gebruiker / klant  op de nieuwe manier dat je wel eigen omgeving hebt kost inkoop ongeveer 3,50 per jaar.

Ligt er gewoon aan bij welke hoster je zit en wat ze willen verkopen.

Ik gok ook dat Jacques er niet op zit te wachten naast een website en forum ook nog een VPS te gaan beheren. Dat is het verschil, of je webhosting afneemt of een VPS waarbij je de onderlaag ook nog zelf mag gaan inrichten, beveiligen en bijhouden.

Jacques

Citaat van: Kapau op 15-09-2022  14:28 uIk gok ook dat Jacques er niet op zit te wachten naast een website en forum ook nog een VPS te gaan beheren. Dat is het verschil, of je webhosting afneemt of een VPS waarbij je de onderlaag ook nog zelf mag gaan inrichten, beveiligen en bijhouden.

Klopt. Voor mij is het bierbrouwen en het delen van kennis hierover de hobby.
En verder neemt deze site, met foto's en forum veel ruimte in. De kosten gaan hierdoor flink omhoog, zeker ook als je een wat snellere server wilt hebben.

Spyro

Citaat van: Kapau op 15-09-2022  14:28 uIk gok ook dat Jacques er niet op zit te wachten naast een website en forum ook nog een VPS te gaan beheren. Dat is het verschil, of je webhosting afneemt of een VPS waarbij je de onderlaag ook nog zelf mag gaan inrichten, beveiligen en bijhouden.
Misschien dat dan het "probleem" van verschillende besturingssystemen kleiner wordt...? Maar als er een serieus prijskaartje aan vast hangt zou ik het ook niet doen als forumbeheerder....

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.