Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hallo allemaal, mijn naam is Pieter  (gelezen 480 keer)

Offline WP

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hallo allemaal, mijn naam is Pieter
« Gepost op: 25-03-2021 16:51 u »
Maam is Pieter ik kom uit Oosterhout(nb) en sinds deze week mezelf aangemeld op dit forum na al enkele malen dit forum als gast bezocht te hebben. Ik brouw sinds 2018 en heb inmiddels al een aantal drinkbare biertjes gebrouwen. Mijn apparatuur is zelfbouw want dat maakt het brouwen voor mij leuker. Ik ben begonnen met een 2 tal vrienden alleen die vinden mij te fanatiek soms. Via dit forum hoop ik beter te worden in het reproduceren van een recept en vooral te leren van jullie tips en tricks. Zo is gist hergebruiken nog een onderontwikkeld gebied voor mij evenals invloeden van vergistingstemperaturen en bijvoorbeeld pH waarde van water.
Wil je meer weten aarzel!

mvg Pieter

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline LAM

• Senior lid
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Re: hallo allemaal
« Reactie #1 Gepost op: 25-03-2021 17:26 u »
Welkom Pieter! Gist hergebruiken gaat binnenkort ook een missie voor mij worden. Binnenkort zal en vast een keer een topic verschijnen met info hierover, als er niet al tientallen van zijn ;) ;)

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: hallo allemaal
« Reactie #2 Gepost op: 25-03-2021 20:11 u »
Hoi Pieter,

Fanatisme is niets mis mee, herken dat wel! Welkom op het forum in ieder geval! Veel info kun je makkelijk vinden via de zoekfunctionaliteit, en via de tags staat veel info ook handig gebundeld.

Schroom overigens niet te vragen,

Teun

Tags: