Algemeen > Mededelingen/discussie over het forum

Hobbybrouwen.nl gekaapt?

<< < (3/3)

CeesM:

--- Citaat van: Jaap W op 22-03-2021  15:36 u ---Als ik op deze link klik krijg ik ook hier de melding;

Bedoelde je hobbybrouwen.nl?
De site die je zojuist probeerde te bezoeken, lijkt nep te zijn. Aanvallers maken sites soms na door kleine wijzigingen in de URL aan te brengen die je moeilijk kunt zien.

Dit is dus de 2e link waarop ik bovenstaande melding krijg. Is daar een verklaring voor?  :weetniet: :weetniet:

--- Einde van citaat ---
Dan gebruik je Google Chrome. Gewoon op ignore/negeren klikken. ;)

M:
Dit kan ook als ze bij twee verschillende webhosts zitten hoor. Je moet alleen een dns entry aanmaken voor wiki.hobbybrouwen.nl waar je dat domein hebt geregisteerd.
Deze wijst vervolgens naar het ip adres van de server van de andere hoster (gok dat wiki-hobbybrouwen.nl nu bij vimexx staat voor zover ik zo snel zie, dus die in dat geval) en daar moet je even aangeven dat wiki.hobbybrouwen.nl ook als domein daarbij hoort.

Jacques:

--- Citaat van: M op 22-03-2021  22:36 u ---Dit kan ook als ze bij twee verschillende webhosts zitten hoor. Je moet alleen een dns entry aanmaken voor wiki.hobbybrouwen.nl waar je dat domein hebt geregisteerd.
Deze wijst vervolgens naar het ip adres van de server van de andere hoster (gok dat wiki-hobbybrouwen.nl nu bij vimexx staat voor zover ik zo snel zie, dus die in dat geval) en daar moet je even aangeven dat wiki.hobbybrouwen.nl ook als domein daarbij hoort.

--- Einde van citaat ---

En dan heb je nog wat te regelen om te zorgen dat de links naar de foto's doorverwezen worden...

Hulp bij dit soort zaken wordt door mij op prijs gesteld.

tdp:
Heb een paar reacties uit een ander topic hier bij onder gebracht, voor de leesbaarheid van het andere topic!

Jaap W:

--- Citaat van: dutch peter op 22-03-2021  15:44 u ---Ik snap dat dat vervelend is Jaap, maar ga je nou in elk 'draadje' vragen wat je probleem is met een link? Ik denk dat je sneller geholpen bent als je de beheerder een pb stuurt.
Ik heb er in ieder geval geen antwoord op.

Grtz, Peter

--- Einde van citaat ---
Was ik niet van plan Peter, was alleen de bedoeling om te laten zien dat het met meerdere links gebeurt en zo andere forumgebruikers te waarschuwen dat ze misschien omgeleid worden naar een nepsite. :huilen: 
Met een PB naar de webmaster bereik ik alleen de webmaster en ik weet ook wel dat ik alleen de lezers/deelnemers aan die draadjes bereik, maar toch.
Ik zeg maar zo beter eenmaal te vaak gewaarschuwd dan helemaal niet. :biersmile: :nut:
En ik heb er ook geen antwoord op  :weetniet:, maar er zijn al wel een paar mogelijkheden aangegeven door andere forumgebruikers.  :duimop:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie