Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hobbybrouwen.nl gekaapt?  (gelezen 1709 keer)

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
Hobbybrouwen.nl gekaapt?
« Gepost op: 21-03-2021 11:28 u »
Bij een reactie waar ik een plaatje wilde toevoegen aan mijn post, kreeg ik een melding dat hobbybrouwen.nl gekaapt is.
Helaas kan ik ook geen screenshot toevoegen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
Re: Hobbybrouwen.nl gekaapt?
« Reactie #1 Gepost op: 21-03-2021 11:59 u »
Hmm, spannend!

Ik kan dus wel een plaatje toevoegen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 21-03-2021 22:26 u »
Bij een reactie waar ik een plaatje wilde toevoegen aan mijn post, kreeg ik een melding dat hobbybrouwen.nl gekaapt is.

Heb je de screenshot nog wel?
Ik heb niet gemerkt dat er sprake is van een kaping...

Offline CeesM

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2021 06:58 u »
Heb je de screenshot nog wel?
Ik heb niet gemerkt dat er sprake is van een kaping...
Kreeg weer die melding bij het toevoegen van een foto, klikte op negeren en nu werkt alles weer. :-\

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2021 07:44 u »
Gebruik je Chrome? Had van het weekend soortgelijk, wanneer ik op een foto klikte. Kwam denk ik doordat je dan naar een ander domein gaat (https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/ ipv hobbybrouwen.nl).

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2021 15:31 u »
Gebruik je Chrome? Had van het weekend soortgelijk, wanneer ik op een foto klikte. Kwam denk ik doordat je dan naar een ander domein gaat (https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/ ipv hobbybrouwen.nl).

Als ik op de link in dit berichtje van tdp klik, krijg ik de volgende melding;

Bedoelde je hobbybrouwen.nl?
De site die je zojuist probeerde te bezoeken, lijkt nep te zijn. Aanvallers maken sites soms na door kleine wijzigingen in de URL aan te brengen die je moeilijk kunt zien.
 :weetniet: :weetniet:

Offline Jaap W

• Senior lid
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2021 15:36 u »
https://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=schuimhoudbaarheid

Als ik op deze link klik krijg ik ook hier de melding;

De site die je zojuist probeerde te bezoeken, lijkt nep te zijn. Aanvallers maken sites soms na door kleine wijzigingen in de URL aan te brengen die je moeilijk kunt zien.

Dit is dus de 2e link waarop ik bovenstaande melding krijg. Is daar een verklaring voor?  :weetniet: :weetniet:

Offline Fractus

• Senior lid
  • Trotse eigenaar van een Arsegan Easybrew 30
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2021 15:38 u »
Ik heb even Chrome opgestart en krijg inderdaad dezelfde melding. Het is zo te zien een nieuw beveiligingsmechanisme van Chrome, als je eenmaal op negeren/ignore hebt gedrukt, verdwijnt de melding (bij mij) voorgoed.

Er is niet echt iets wat je eraan kunt doen, behalve het domein van wiki-hobbybrouwen.nl veranderen (verhuizen naar wiki.hobbybrouwen.nl ?) maar dat is wel erg veel werk voor zoiets...

Offline dutch peter

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2021 15:44 u »

Dit is dus de 2e link waarop ik bovenstaande melding krijg. Is daar een verklaring voor?  :weetniet: :weetniet:

Ik snap dat dat vervelend is Jaap, maar ga je nou in elk 'draadje' vragen wat je probleem is met een link? Ik denk dat je sneller geholpen bent als je de beheerder een pb stuurt.
Ik heb er in ieder geval geen antwoord op.

Grtz, Peter

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2021 21:07 u »
Ik heb even Chrome opgestart en krijg inderdaad dezelfde melding. Het is zo te zien een nieuw beveiligingsmechanisme van Chrome, als je eenmaal op negeren/ignore hebt gedrukt, verdwijnt de melding (bij mij) voorgoed.

Er is niet echt iets wat je eraan kunt doen, behalve het domein van wiki-hobbybrouwen.nl veranderen (verhuizen naar wiki.hobbybrouwen.nl ?) maar dat is wel erg veel werk voor zoiets...

Omdat hobbybrouwen.nl bij een andere hoster wordt gehost dan wiki-hobbybrouwen.nl is dat geen optie. Overigens sluit ik niet uit dat op termijn beide sites bij dezelfde site gehost gaan worden.

Offline CeesM

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2021 22:34 u »

Dan gebruik je Google Chrome. Gewoon op ignore/negeren klikken. ;)

Offline M

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2021 22:36 u »
Dit kan ook als ze bij twee verschillende webhosts zitten hoor. Je moet alleen een dns entry aanmaken voor wiki.hobbybrouwen.nl waar je dat domein hebt geregisteerd.
Deze wijst vervolgens naar het ip adres van de server van de andere hoster (gok dat wiki-hobbybrouwen.nl nu bij vimexx staat voor zover ik zo snel zie, dus die in dat geval) en daar moet je even aangeven dat wiki.hobbybrouwen.nl ook als domein daarbij hoort.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2021 23:00 u »
Dit kan ook als ze bij twee verschillende webhosts zitten hoor. Je moet alleen een dns entry aanmaken voor wiki.hobbybrouwen.nl waar je dat domein hebt geregisteerd.
Deze wijst vervolgens naar het ip adres van de server van de andere hoster (gok dat wiki-hobbybrouwen.nl nu bij vimexx staat voor zover ik zo snel zie, dus die in dat geval) en daar moet je even aangeven dat wiki.hobbybrouwen.nl ook als domein daarbij hoort.

En dan heb je nog wat te regelen om te zorgen dat de links naar de foto's doorverwezen worden...

Hulp bij dit soort zaken wordt door mij op prijs gesteld.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #13 Gepost op: 23-03-2021 07:56 u »
Heb een paar reacties uit een ander topic hier bij onder gebracht, voor de leesbaarheid van het andere topic!

Offline Jaap W

• Senior lid
« Reactie #14 Gepost op: 23-03-2021 10:13 u »
Ik snap dat dat vervelend is Jaap, maar ga je nou in elk 'draadje' vragen wat je probleem is met een link? Ik denk dat je sneller geholpen bent als je de beheerder een pb stuurt.
Ik heb er in ieder geval geen antwoord op.

Grtz, Peter
Was ik niet van plan Peter, was alleen de bedoeling om te laten zien dat het met meerdere links gebeurt en zo andere forumgebruikers te waarschuwen dat ze misschien omgeleid worden naar een nepsite. :huilen: 
Met een PB naar de webmaster bereik ik alleen de webmaster en ik weet ook wel dat ik alleen de lezers/deelnemers aan die draadjes bereik, maar toch.
Ik zeg maar zo beter eenmaal te vaak gewaarschuwd dan helemaal niet. :biersmile: :nut:
En ik heb er ook geen antwoord op  :weetniet:, maar er zijn al wel een paar mogelijkheden aangegeven door andere forumgebruikers.  :duimop:

Tags: