Algemeen > Algemeen

Eigen bier (circa 150 flesjes) laten brouwen

<< < (2/7) > >>

CeesM:

--- Citaat van: ray71 op 20-03-2021  18:07 u ---Om het een uniek tintje tegeven zou een wat kleine craft/ micro brouwer aan kunnen schrijven. Of zij eventueel een proefbrouw hebben. Dit maken zij meestal op een kleinere - lees hobby brouw setup- maar wordt wel op een accijns plaats gebrouwen. En mag daardoor wel worden verhandeld.
--- Einde van citaat ---
Laat een forumlid je zien als een vriend. Dan kan je met hem een biertje brouwen volgens jullie zelfgemaakt recept. Het hoeft niet op een accijnsplaats gebrouwen te worden, want je mag de brouwsels weggeven aan familie en vrienden. Wie komen er over het algemeen op een bruiloft?

ray71:
Is niet helemaal waar! Bier dat thuis gebrouwen wordt mag met vrienden en familie op de brouwlocatie genuttigd worden. Neemt niet weg dat een biertje meegeven niet tot problemen lijdt. Een commercieel gat aanboren als weggever op feesten en partijen is toch echt een andere orde. Doet een hobbybrouwer dit eenmalig dan zal het waarschijnlijk  wel los lopen.

Ofwel die optie ligt open. Mag officieel dus niet. Je draagt geen accijns af en er is geen agp controle.

Martijn0172:

--- Citaat van: JeroenHendriks op 20-03-2021  16:41 u ---Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan op 3-9-2021 trouwen. Aangezien we beide speciaalbierliefhebbers zijn, leek het ons leuk om ons eigen bier te laten brouwen voor tijdens de toast en als bedankje. We hebben (nog) geen ervaring met zelfbrouwen. We zouden graag o.l.v. een brouwer ons eigen recept willen samenstellen en het bier laten brouwen.

De oplage is beperkt, circa 150flesjes van 33cl. Hebben jullie suggesties van brouwerijen waar dit eventueel mogelijk is?
Alvast bedankt!

--- Einde van citaat ---

Check het Brouwhuis aan de Werf in Alphen aan den Rijn eens. Deze heeft dit als mogelijkheid

Roelof:
Alvast gefeliciteerd. 
Waar wordt het feest gevierd? (welk dorp of stad)
Zou toch leuk zijn als jullie zelf mee zouden brouwen.

Natlip:

--- Citaat van: Martijn0172 op 20-03-2021  19:59 u ---Check het Brouwhuis aan de Werf in Alphen aan den Rijn eens. Deze heeft dit als mogelijkheid

--- Einde van citaat ---

Daar heb ik mijn eerste biertje leren brouwen. Frank heet hij volges mij. Topdag gehad met me mate en ieder mocht een doosje meenemen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie