Hobbybrouwen > Brouwsoftware

Overzicht BKG bierstijlen + beerXML export voor Brewfather (BETA!)

(1/6) > >>

EdwinBrouwt:
Omdat ik Brewfather echt een goed stuk software vind, maar ook graag de BKG bierstijlen daar wil kunnen kiezen, heb ik een mini website gemaakt.

https://hoog.swell.nl/

Hier kun je  van alle bierstijlen alle (bij mij bekende) gegevens bekijken; handig als je een bier wil inzenden voor een kampioenschap :-)

Ook kun je een beerXML bestand downloaden (op eigen risico, want Beta) om in te lezen in Brewfather (en waarschijnlijk ook andere pakketten?).

Nu heb ik niet alle gegevens kunnen traceren, dus de beerXML is behoorlijk compleet maar niet helemaal.
Ik heb bijvoorbeeld niet van alle bieren het eind SG (Final Gravity). En dat is best handig in je software :-D

Dus mocht iemand me willen helpen met deze waardes en mis je sowieso gegevens om aan te vullen: reageer op  dit topic!

NoLimits:
Wow, daar word ik wel blij van om te zien!
Mooi gemaakt!
En ik ga kijken of ik ze in mijn Brewfather krijg.

Bedankt!

PaultjePils:
Dat ziet er mooi uit! Is ook een stuk toegankelijker dan scrollen door een pdf. Ik heb het in Brewfather gezet en dat lijkt goed te werken! Grappig om te zien dat er meer verschillen zijn tussen BKG en BJCP dan ik dacht. Bedankt voor je inzet :proost:

EdwinBrouwt:
Ja,  met die pdf was ik ook wel klaar  ;D

Wat onhandig is van deze lijst bierstijlen is dat ik niet van alle het eind SG heb.  En da's wel handig in Brewfather.  Dus dat moet nog aangevuld worden (anyone?   ;) )

JanDeGraaff:
Mooi gedaan hoor! Knappe site (bladwijzer gemaakt!) en de BeerXML importeerde prima bij mij. Was wel even zoeken hoe dat moest.
Voor de volgende: Ga naar 'Stijlen' en klik rechtsboven op het icoontje met de pen (de linker van de twee) "Wijzig custom stijlen", dan linksonder "Importeer".

Overigens vind ik 'Custom Styles' niet echt goed vertaald, Edwin ;)
Ik zou niet voor 'Custom stijlen' hebben gekozen, maar het als 'Eigen stijlen' vertalen

[Edit] Kun je dit niet als één van de standaard stijlgidsen in BrewFather krijgen? Net als de BJCP, BA of Norbrygg? Dat is nog handiger.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie