Overige > Etiketten van amateurbrouwers

Etiket met Excel

<< < (2/4) > >>

JanDeGraaff:

--- Citaat van: LAM op 18-03-2021  00:00 u ---die kun je gewoon met warm water afspoelen. Dan kun je de flesjes met etiketten opnieuw gebruiken.

--- Einde van citaat ---
Daar gebruik ik een krijtstift voor (€ 2 bij Xenos). Dat blijft prima zitten,  spoel je ook zo af en dan kan het direct gerecycled worden. Je kunt krijtstiften eventueel ook in verschillende kleuren krijgen, voor als je wat creatiever bent..

En anders zet ik gewoon een 'code' op de kroonkurk met een zwarte marker. De "Wz" staat voor de Weizen die ik net gebrouwen heb. "APA2" is de American Pale Ale – batch 2. "UP" = Ur-Pils. En ga zo maar door. Ik gebruik de krijtstift ook voor beugelflessen, omdat ik daar niks op de dop wil schrijven.

Beerlabelizer gebruik ik net als Rinus als het wat netter moet. Voor een verjaardag of zoiets. Etiketje maken, uitprinten, knippen, plakken, klaar. En het is ook leuk geven!
Voor eenmalig $8 heb je onbeperkt (lifetime) toegang.

Theo Mol:
Eenvoudig en toch simpel, dat heeft ook wat.

Als je toch met Excel bezig bent dan kun je ook een sjabloon maken voor een A4 met etiketten die tekst overnemen die je op één plaats tikt. Ik zou mijn etiketten zo kunnen maken. Dit voorbeeld komt uit Libre Office.
Alleen een achtergrondafbeelding is lastig, maar die heb je misschien niet nodig.

seed7:

--- Citaat van: JanDeGraaff op 18-03-2021  15:46 u ---Daar gebruik ik een krijtstift voor (€2 bij Xenos).

--- Einde van citaat ---

En dan voordien alle flesjes even in de zwarte schoolbordenverf dippen ;)

Ingo (wat me dan weer aan de simpele klieder kalk met een stempeltje op de champagnefles doet denken)

Jos19669:
Voor nu voldoet dit:

JanDeGraaff:

--- Citaat van: seed7 op 18-03-2021  18:21 u ---en dan voordien alle flesjes even in de zwarte schoolbordenverf dippen ;)

--- Einde van citaat ---
Nee hoor, krijtstift blijft prima zitten op een flesje (of op een raam, of een spiegel, of een... )

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie