Overige > Etiketten van amateurbrouwers

Etiket met Excel

<< < (4/4)

lier:
Alles kan het is maar net wat je makkelijk vindt.

D.R.K.:

--- Citaat van: Roelof op 19-03-2021  12:16 u ---Is PowerPoint misschien ook een optie?  Voordat ik er weer veel tijd insteek en het niet lukt. :'(

--- Einde van citaat ---

Canva is een mooi online programma, het heeft zowel een gratis als een betaalde database met genoeg plaatjes en vormpjes.

Roelof:

--- Citaat van: D.R.K. op 21-03-2021  10:29 u ---Canva is een mooi online programma, het heeft zowel een gratis als een betaalde database met genoeg plaatjes en vormpjes.

--- Einde van citaat ---
Bedankt voor de link. Ik ga er eens even kijken,

Jos19669:
Bedankt voor de link van Canva, ik ga het eens proberen.
Voorlopig gebruik ik excel, ik heb het uitgebreid, er staan nu 6 kleuren in.

Jos

Theo Mol:
Een paar maanden geleden heb ik een opzetje geplaatst om etiketten te maken met Excel of Libre Office. Dat werkte wel maar het zag er niet zo knap uit.

Nu ben ik "even" aan het knutselen geweest om er een mooiere versie van te maken. Dat is al een stuk beter geworden.
Het grootste verschil is dat je afbeeldingen achter de tekst kunt zetten.

Je kunt het gebruiken zoals het is, dan heb je vrij snel resultaat. Als je zelf aan de slag gaat met het ontwerpen van etiketten dan heb je meer werk.
Ik heb er een gebruiksaanwijzing (en een voorbeeld) bij gezet. Het werkt met Excel en ook met LibreOffice, dat laatste programma is gratis.

Als je watervaste etiketten wilt, druk dan af op een laserprinter - of - maak een afdruk en laat die kopiŽren, de kopieerwinkel heeft waarschijnlijk een laserprinter. Ik plak ze met melk (maar plakband, behangerslijm of prittstift werkt ook).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie