Overige > Etiketten van amateurbrouwers

Etiket met Excel

(1/4) > >>

Jos19669:
Ik ben helaas niet zo handig met grafische programma's, ik maak in excel een A4' tje met 12 etiketten.
Wat ik dan met melk op het flesje plak.

Rinus:
Ik heb dat ook geprobeerd, maar als je vrede hebt met niet al te unieke eigen ontwerpen, dan kan je zeker deze site eens proberen; https://www.beerlabelizer.com/
Je kan voor een bescheiden bedrag nog meer mogelijkheden vrij schakelen.

Voor mijzelf is dat de ideale oplossing! Ik gebruik etiketten alleen voor als het echt chique moet; bijvoorbeeld voor mijn proef panel of voor een proef avond met vrinden... (ook plakken met een verdund kuipje koffiemelk).

Dat voldoet namelijk ruim, omdat... ik op elke kroonkurk altijd een rond labeltje plak met gegevens van de brouw, dit print ik met een Brother label printer (label type: Brother DK-11218). Ooit op advies van Jacques mee begonnen, dat is voor mij de perfect oplossing want ik hoef nu ook geen labels van mijn lege flessen af te weken.
De kroonkurk met label gaat immers zo in de afvalbak....

Rely:
Het etiket ziet er netjes uit, het is de kracht van de eenvoud.
Niet meer aan sleutelen zou ik zeggen.. :proost:

Jos19669:
Met melk hoef je niet echt te weken hoor, is er zo af, in  het bestand staan alle gegevens.
Simpel en eenvoudig past me wel, geef er al genoeg geld aan uit :(

Maar een leuke website, ik zet hem wel bij de favorieten.

Jos

LAM:
Ik heb een recept voor een biertje dat ik steeds vaker opnieuw brouw voor mijn vriendengroep. Daarom heb ik ervoor gekozen online vinyl stickers te bestellen. die kun je gewoon met warm water afspoelen. Dan kun je de flesjes met etiketten opnieuw gebruiken. Als de flesjes helemaal opgebruikt zijn moet de sticker er wel af, anders is het flesje niet recyclebaar.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie