Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Bob  (gelezen 551 keer)

Offline Bobb

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • scherven brengen geluk
Even voorstellen: Bob
« Gepost op: 16-03-2021 10:35 u »
Hallo beste brouwers,
Ik ben Bob en woon in Geldrop, een dorp vlakbij Eindhoven.
Mijn eerste brouwsels (2017) waren nog op het gasfornuis in mín keuken.
Lekker eenvoudig met thermometer en pollepel in mijn handen. Ik ben een hobbyist (techneut) dus
tegenwoordig heb ik iets meer controle over mijn brouwproces gekregen. Ik heb wat goedkope tempsensors en drukmetertjes aangeschaft (Alie) om de vergisting te controleren. Ik heb inmiddels 20 keer gebrouwen steeds +/-20ltr, maar ik ben er nog lang niet. Er valt nog veel te leren. Mijn eerste biertjes op het gasfornuis waren zo slecht nog niet als ik dat vergelijk met hoe ik nu brouw. Ik ben een bierliefhebber van speciaal bier, maar ik moet toegeven dat ik de laatste tijd toch weer terugkom op de ouderwetse Belgische biertjes. Een bittere koolzuurrijke Duvel of juist een zacht bitter zoetje met een romige schuimkraag. Tja dat brengt me op mín volgende brouwsel dat ik wil maken een ouderwetse trappist. Ik ga hier op het forum eens rondkijken.
Groet, Bob

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 16-03-2021 14:10 u »
Welkom! Niets mis met een pollepel en simpele pannen, het is de brouwer die het bier brouwt, niet de apparatuur ;)

Offline LAM

• Senior lid
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 16-03-2021 15:26 u »
Welkom Bob! Leuk om te zien dat je eigenlijk al een ervaren brouwer bent en je je toch nog aansluit op het forum :)

Offline Jaap W

• Senior lid
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Re: Even voorstellen: Bob
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2021 11:37 u »
Welkom Bob op dit nuttige forum. Veel plezier met brouwen.  :biersmile: :nut: :proost:

Tags: