Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hallo beste brouwers, WillyWort is de naam  (gelezen 301 keer)

Offline WillyWort

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Hallo beste brouwers, WillyWort is de naam
« Gepost op: 15-03-2021 13:49 u »
Ik ben nog relatief onervaren. Mijn eerste bier was gebrouwen met extracten in een vaatje waar ook al een druk slot op zat. Alles bij elkaar gooien in het vat en wachten maar, weinig moeilijks aan dus. Dit heeft echter wel veel interesse gewekt in de hobby, vandaar dat ik hierna in Utrecht een brouwcursus gevolgd heb waar ik onder begeleiding met een groep een volmout bier gebrouwen heb. Dit heeft op zijn beurt weer geleid tot de aanschaf van vier bierbrouwpaketten met al geschrootte granen en hopkorrels. Vanaf hier ben ik ook gaan experimenteren.

Eerst het meegeleverde IPA recept opgevolgd en een lekker biertje gebrouwen. Bij het tweede heb ik sinaasappelschil voor wat citrusachtige aroma's, wat suiker voor iets meer alcohol en wat haver voor een betere schuimkraag gedaan. Mijn derde IPA heb ik extra wilde hop in gedaan. Ik zag het in het wild groeien en kon het natuurlijk niet laten om te testen wat het effect op de smaak zou zijn (misschien iets te bitter geworden). Het vierde IPA pakket ligt klaar voor gebruik, maar wil eerst graag mijn kroonkurken binnen hebben.

Als deze op is ga ik losse ingrediŽnten en een schrootmolen (veel goedkoper dan voorgeschrote mout) gebruiken om meer te kunnen experimenteren met smaken en stijlen. Ik zal hier vandaag of morgen nog een post over maken.

Groetjes,
WillyWort

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Hallo beste brouwers
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2021 14:33 u »
Al aardig op weg in de wondere wereld van het bierbrouwen zo te zien! Welkom in ieder geval op het forum!

Offline LAM

• Senior lid
  • Land: nl
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Re: Hallo beste brouwers
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2021 15:24 u »
Welkom Willy! Leuk dat je dit ook gaat proberen :)

Tags: