Hobbybrouwen > Apparatuur

Afvullen van gecarboniseerd bier (op druk)

(1/3) > >>

Edolem:
Hoi,

Nou wellicht gaan we uiteindelijk toch een britetank kopen, om het bier geforeceerd te carboniseren. Klaar met 6 weken wachten op hergisting in fles.
Echter... we hebben nu een gewone afvulmachine, zo een inox vat met 4 'tieten'.
Dit gaat natuurlijk straks niet meer werken. Hebben al een beergun gekocht, maar daar gaan we niet echt 150 liter mee doen, per keer.
Ik heb te weinig geduld.

Welk afvulapparaat zouden jullie adviseren hiervoor. 150 liter per keer? We vullen af in 33cl steinies, of 75 bb.
Wat is het verschil tussen een vaccuumvuller en een tegendrukvuller?
Dit is een optie: B-Tech Base tegendrukvuller inox, als tegendrukvuller, maar dat is best een prijs...
En dit : Afvultoestel inox, vacum met 4 bekken, dat is enigszins goedkoper, maar..
Wat zijn de verschillen? Hoe werkt het ene, vs het andere?
Iemand?
We doen vooral bier, incidenteel cider.

Rinus:
Ik gebruik een Enolmatic (die zuigt de fles vacuum en daardoor wordt het bier als het ware in de fles gezogen).

Dat werkt voor mij prima, ik zit alleen meestal wel met 1:30 liter in het expansievat, wat ik niet bottel (scheelt dus 3 flesjes). het afstellen is even zoeken, en het beste werk je met gekoeld bier om schuim te beperken.

Kijk maar eens op youtube voor wat filmpjes...

Martijn0172:

--- Citaat van: Edolem op 14-03-2021  13:36 u ---

Afvultoestel inox, vacum met 4 bekken, dat is enigszins goedkoper, maar..

--- Einde van citaat ---

Deze werkt niet met gecarboniseerd bier.

Onderstaande link al gezien?

https://eshop.czechminibreweries.com/product/bfm4-500s/

Edolem:

--- Citaat van: Martijn0172 op 14-03-2021  17:27 u ---Deze werkt niet met gecarboniseerd bier.

Onderstaande link al gezien?

https://eshop.czechminibreweries.com/product/bfm4-500s/

--- Einde van citaat ---

Nee ziet er goed uit...
Er zijn varianten zonder gecarboniseerd bier, maar deze lijkt mt.

Oscar:

--- Citaat van: Edolem op 14-03-2021  13:36 u ---Klaar met 6 weken wachten op hergisting in fles.

--- Einde van citaat ---

2 weken is voldoende.... :brouwen:  Voor thuis tussen brouwen en drinken zit meestal 4 weken... :biersmile: :proost:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie