Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brouwen met eigen waterprofiel op BrouwHulp  (gelezen 601 keer)

Offline LAM

• Senior lid
  • Land: nl
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Brouwen met eigen waterprofiel op BrouwHulp
« Gepost op: 10-03-2021 15:17 u »
Goedemiddag allemaal,
ik ben me vandaag eens gaan verdiepen in BrouwHulp. Ik heb het waterprofiel uit mijn woonplaats eens opgezocht en dit toegevoegd via databanken etc. Dat is in ieder geval gelukt maar hoe voeg ik dit nou toe aan een recept? Er staat nog steeds Zutphens water in mijn recept en ik heb geen idee hoe ik dit veranderd krijg naar "Drutens water". Ik heb net het water al verwijderd maar kon toen niet vinden hoe je überhaupt water in een recept toevoegt.
Hopelijk weten jullie hoe dit zit.
Groetjes LAM

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JessyH

• Junior lid
  • **
  • Life is always better with beer.
Re: Brouwen met eigen waterprofiel op BrouwHulp
« Reactie #1 Gepost op: 10-03-2021 15:56 u »
Bij de databank kan je bij je toegevoegde water op een vinkje naast "Standaard water" klinken. Bij elk nieuw recept wordt automatisch dat water gebruikt.

Voor het huidige recept ga je naar tabblad "Maischen, water", druk je op "Waterbehandeling" en kan je links het water bij Bron 1 kiezen. Hier kan je ook meteen de gewenste waterbehandeling beheren. Eén vereiste is om eerst een maischschema in te voeren.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

Offline LAM

• Senior lid
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Re: Brouwen met eigen waterprofiel op BrouwHulp
« Reactie #2 Gepost op: 10-03-2021 19:37 u »
Bedankt!!

Tags: