Recepten > Kloonbrouwsels

IJwit (brouwerij 't IJ) - Hoe brouw ik dit?

<< < (44/46) > >>

hansHalberstadt:
Vandaag een proefje gestart waarbij ik de gist die ik een paar jaar geleden had opgekweekt uit IJwit bier ga vergelijken met gist opgekweekt uit PaasIJ (van Richard3). 2 potjes van 300 ml wort met wat achtergehouden wort van 16.8 Brix van mijn IJwit brouwsel. Ik check dan SVG en smaak voor zover mogelijk.

Brouwerij KOR:

--- Citaat van: hansHalberstadt op 10-05-2021  20:22 u ---Vandaag een proefje gestart waarbij ik de gist die ik een paar jaar geleden had opgekweekt uit IJwit bier ga vergelijken met gist opgekweekt uit PaasIJ (van Richard3). 2 potjes van 300 ml wort met wat achtergehouden wort van 16.8 Brix van mijn IJwit brouwsel. Ik check dan SVG en smaak voor zover mogelijk.

--- Einde van citaat ---
Ben erg benieuwd!

hansHalberstadt:

--- Citaat van: Rootsman op 10-05-2021  20:23 u ---Ben erg benieuwd!

--- Einde van citaat ---
Als het goed is dan is het allemaal dezelfde gist. Maar omdat ik zo'n hoge SVG had en anderen idem die monsters hadden gekregen van mij is de vraag of de PaasIJ gist dat ook geeft.   
nieuw topic aangemaakt voor dit proefje: https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,43466.msg653878.html#msg653878

Hopfenfox:
Vandaag gebotteld en netjes de nummers gehaald: begin SG 1060, eind SG 1014. ABV 6%.
Smaak is prima, mooi zacht witbier waarin de citroen aardig naar voren komt en de Ij-gist duidelijk te proeven en ruiken is. Eindoordeel als ik over twee weken een fles open plop, maar de vooruitzichten zijn prima. Ook omdat het dan eindelijk weer voor witbier is  8)

L.win:

1 week op de fles, nog niet eerder zo'n lekker jongbier geproefd!
Mag nog even rijpen en wat klaren, maar wat lekker!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie