Gezien de zoveelste discussie over het wel of niet mogen aanbieden van je diensten voor een (onkosten)vergoeding wordt het niet eens tijd dat daar een apart hoekje voor ingericht wordt?
Hardnekkig de kop proberen in te drukken elke keer (met dito discussies) heeft volgens mij toch geen zin.
Als een forumlid voor een beginnend brouwer bijvoorbeeld een hevelpijpje of hevelfilter wil maken dan moet dat toch gewoon besproken kunnen worden? En dan vind ik het ook logisch dat dat niet gratis gebeurd. Zelfde voor iemand die een Ispindel wil maken. Het hele idee van dat ding is dat je hem zelf maakt, maar niet iedereen is even handig daarin. Een waar leggen we anders de grens? Hoppen aanbieden mag dat dan wel zonder consequenties? Of alleen gratis? Want betalen in bier is ook een soort betaling, toch?
Het is aan de beheerders om in te grijpen wanneer het uit de klauwen begint te lopen, maar ik zou het niet erg vinden om enerzijds van de discussie af te zijn, en anderzijds een apart draadje te hebben waarbij je snel kan zien bij wie je moet zijn voor wat (betaalde) hulp.
Van mij zouden zelfs de echt commerciële jongens ook mee mogen doen, maar dat zal wellicht een stap te ver zijn. Misschien eerst maar eens klein beginnen.. een soort werkspot voor brouwers als uitbreiding op de marktplaats en kijken waar het schip strand

Idee?