Brouwer helpt brouwer

Gestart door hopjesvla, 23-02-2021 10:44 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hopjesvla

Gezien de zoveelste discussie over het wel of niet mogen aanbieden van je diensten voor een (onkosten)vergoeding wordt het niet eens tijd dat daar een apart hoekje voor ingericht wordt?
Hardnekkig de kop proberen in te drukken elke keer (met dito discussies) heeft volgens mij toch geen zin.

Als een forumlid voor een beginnend brouwer bijvoorbeeld een hevelpijpje of hevelfilter wil maken dan moet dat toch gewoon besproken kunnen worden? En dan vind ik het ook logisch dat dat niet gratis gebeurd. Zelfde voor iemand die een Ispindel wil maken. Het hele idee van dat ding is dat je hem zelf maakt, maar niet iedereen is even handig daarin. Een waar leggen we anders de grens? Hoppen aanbieden mag dat dan wel zonder consequenties? Of alleen gratis? Want betalen in bier is ook een soort betaling, toch?

Het is aan de beheerders om in te grijpen wanneer het uit de klauwen begint te lopen, maar ik zou het niet erg vinden om enerzijds van de discussie af te zijn, en anderzijds een apart draadje te hebben waarbij je snel kan zien bij wie je moet zijn voor wat (betaalde) hulp.
Van mij zouden zelfs de echt commerciële  jongens ook mee mogen doen, maar dat zal wellicht een stap te ver zijn. Misschien eerst maar eens klein beginnen.. een soort werkspot voor brouwers als uitbreiding op de marktplaats en kijken waar het schip strand ;)

Idee?

LAM

Hoi hopjesvla, Ik begrijp waar deze vraag vandaan komt. Ik heb namelijk gereageerd op iemand die hevelfilters aanbiedt op het forum. Het was uiteraard niet mijn bedoeling mensen tegen te houden die elkaar willen helpen. Het viel me alleen op dat ik al een keer of vijf dezelfde afbeelding tegen kom van een maatcilinder met een helder biertje er in met de advertentie eronder dat deze persoon graag een RVS hevelfilter voor je bouwt. Of dit nou in strijd is met de regels moeten de forum beheerders maar bepalen. Het is alleen iets dat mij opviel de afgelopen maanden. Misschien dat het een idee is om dit wel toe te staan maar dan in de vorm van privéberichten? Zodat je niet steeds dezelfde advertenties tegenkomt?

groetjes LAM

lier

Er is niks mis met brouwer helpt brouwer en dat mag hier gewoon.
Het wordt anders als iemand dit forum gaat gebruiken voor commerciële doeleinden. Om het karakter van forum voor hobbybrouwers te kunnen handhaven wordt hier tegen opgetreden ander wordt het forum binnen de kortste keren overspoeld met verborgen reclame en daar zitten de meeste hier niet op te wachten.

LAM

Citaat van: lier op 23-02-2021  14:59 uEr is niks mis met brouwer helpt brouwer en dat mag hier gewoon.
Het wordt anders als iemand dit forum gaat gebruiken voor commerciële doeleinden. Om het karakter van forum voor hobbybrouwers te kunnen handhaven wordt hier tegen opgetreden ander wordt het forum binnen de kortste keren overspoeld met verborgen reclame en daar zitten de meeste hier niet op te wachten.
Snap ik en daar ben ik het helemaal mee eens! Mijn excuses als ik onterecht politieagentje liep te spelen  :police:

hopjesvla

Citaat van: LAM op 23-02-2021  15:04 uSnap ik en daar ben ik het helemaal mee eens! Mijn excuses als ik onterecht politieagentje liep te spelen  :police:

Was ook niet persoonlijk bedoelt, maar het is een ding wat hier geregeld gebeurt. Of het nu is van iemand die vaker iets post, of een nieuw persoon.

Op zich kan je dat natuurlijk ondervangen door gewoon een privebericht te sturen van "he ik zie dat je dit zoek en ik kan het maken etc etc", van de ander kant kan je het ook gewoon open spelen, met als afspraak dat je dat in een aparte sectie doet (vooral dat lijkt me wel belangrijk). Daarmee voorkom je dat je ander topics vervuild en kunnen diegene die zich eraan storen er voor kiezen om er niet naar te kijken en hoeven ze ook niet et reageren.. het is maar een idee..

hopjesvla

Citaat van: lier op 23-02-2021  14:59 uEr is niks mis met brouwer helpt brouwer en dat mag hier gewoon.
Het wordt anders als iemand dit forum gaat gebruiken voor commerciële doeleinden. Om het karakter van forum voor hobbybrouwers te kunnen handhaven wordt hier tegen opgetreden ander wordt het forum binnen de kortste keren overspoeld met verborgen reclame en daar zitten de meeste hier niet op te wachten.

Llopt, doch soms lijkt het alsof de reclame kaart wel erg snel getrokken wordt, meestal komt dat dan de sfeer niet ten goede en heb ik eerder het gevoel dat het gewoon goed bedoeld is dan dat er vanuit commercieel belang gedacht wordt.

LAM

Gezien de boze privé berichten die ik binnen krijg merk ik wel dat ik wat heb losgemaakt. Het is uiteraard nooit mijn bedoeling geweest om iemand te beledigen of om iemand de mond te snoeren. Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden aan diegenen die zich hiervoor aangesproken voelen.

hopjesvla

Citaat van: LAM op 23-02-2021  16:37 uGezien de boze privé berichten die ik binnen krijg merk ik wel dat ik wat heb losgemaakt. Het is uiteraard nooit mijn bedoeling geweest om iemand te beledigen of om iemand de mond te snoeren. Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden aan diegenen die zich hiervoor aangesproken voelen.

Nogmaals het is ook niet mijn bedoeling om jou er persoonlijk op aan te spreken. Maar ik krijg wel het gevoel dat er wellicht eens gekeken moet worden, in het algemeen, naar misschien een andere manier om dit 'probleem' op te lossen.

Enerzijds snap ik dat men niet wil dat elke cowboy te pas en te onpas z'n waar in elk forum zit aan te prijzen, van de andere kant ontkom je er denk ik ook niet altijd aan en moet het ook geen probleem zijn. Dit is gewoon iets wat hier langer speelt, en jammer is voor de sfeer.

Vandaar mijn 'werkspot' idee om het te bundelen op een plek op het forum. En ach, als er een keer wat doorslipt laten we het aan de moderators over om daar maatregelen voor nemen.

LAM

Helemaal mee eens. Misschien een extra board "marktplaats" waar de verkoper zijn waar kan aanbieden en je af en toe rond kun snuffelen als je wat nodig hebt. 

Ps. Ik bedoelde u niet met de persoonlijke aanval, er was een ander forumlid die mij ook privé nog eens aansprak op de "respectloze" manier waarop ik met een mede forumlid omging. Maar volgens mij is alles opgelost :)

middelaersch

Ik snap het probleem niet. Iemand biedt aan om voor een vriendenprijsje een paar iSpindels of een hevelfilter in elkaar te hobbyen. Wat is daar mis mee? (En dat hoeft voor mij ook niet in een apart draadje, ik stoor me er totaal niet aan.) :weetniet: :weetniet:

Wat anders wordt het natuurlijk als onze welbekende toeleveringsbedrijven hier de boel vol gaan spammen met aanbiedingen e.d., dat kan niet de bedoeling zijn. Die communiceren maar via Google Ads of zo.  En dan levert dat Jacques ook nog wat kleingeld op. :police:

In mijn ogen een beetje een storm in een glas water deze discussies steeds weer.

hopjesvla

Ik zie ook niet het probleem als iemand een keer iets aanbiedt. Maar schijnbaar voor een bepaald groep gebruikers wel, en daar had ik een idee over om dat wellicht wat te stroomlijnen.

Jacques

Met een andere hobbybrouwer incidenteel helpen is niet veel mis. Dat is een vriendendienst.
Maar als keer op keer spullen of diensten worden aangeboden dan krijgt dat het karakter van bedrijfsmatig handelen. De scheidslijn tussen een vriendendienst en bedrijfsmatige handelen is lastig te trekken en altijd arbitrair. Vandaar dat er waarschuwingen worden gegeven en bij herhaald aanbieden maatregelen getroffen worden (verwijderen berichten).

Op het Prikbord kan incidenteel een dienst worden aanboden. Wanneer dat steeds herhaald wordt dat niet getolereerd. Reclame kan gemaakt worden op dit forum door middel van Google Ads advertenties en verlotingen. Voor de advertenties wordt betaald en daar ben ik als hoofdbeheerder blij mee.
Een vrijplaats realiseren voor handelaren zonder dat daar voor betaald wordt ondermijnd het voortbestaan van dit forum. De advertenties zorgen er voor de rekeningen van de hosting van het forum en de afbeeldingen, de verschillende domeinnamen en andere kosten betaald kunnen worden. Dan blijft er nog wat over. Dat gaat op aan een kleine vergoeding voor de medebeheerders, af en toe een verloting, het doen van tests en naar de belastingdienst...
Elke dag besteed ik een aantal uren aan het forum. Dat doe ik graag, maar als ik geld zou willen verdienen kan ik beter de krant rond brengen...

Het standpunt vanuit het beheer van dit forum is hierboven uiteengezet. Hierbij sluit ik dit topic.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.