Verschillende hopsoorten bij elkaar in hopzak?

Gestart door Roy250789, 22-02-2021 21:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy250789

Goedenavond,

Ik ben van plan om zaterdag een Ipa te gaan brouwen met een hoop verschillende hopsoorten.

De hopgiften zijn als volgt;

Magnum 2.5 g Start

Simcoe 12.5 g Midden
Amarillo 12.5 g Midden

Mosaic 25 g Eind
Citra 25 g Eind
Amarillo 12.5 Eind
Simcoe 12.5 Eind

Citra 50 Dry hoparoma
Amarillo 50 Dry hoparoma
Simcoe 50 Dry Hop  Aroma

Ik maak gebruik van hopzakjes  maar maakt het verschil, wanneer ik de 2 verschillende hopsoorten in het midden van de hopgiften bij elkaar in het zakje gooi?Of de 4 op het einde?
Of overal een aparte hopzak voor?

Het is namelijk nogal een verschil of je 4 zakjes of 10 nodig heb.
En aangezien ik 5 zakjes bij mijn bestelling heb gedaan ipv 10
Ben ik toch wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

gr. Roy

GvB84

Je kunt gewoon verschillende hoppen in 1 zakje doen. Geen probleem.

Jaap W

Verschillende soorten hop in 1 zakje is volgens mij geen probleem. Indien nodig doe ik het zelf ook. (maar dat is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs) hahaha  :biersmile: :proost: :nut:

Roy250789

Dan ga ik in ieder geval met een beter gevoel de brouwdag in. Op naar zaterdag en bedankt voor de reacties

Gr. Roy

Jeroen76

Citaat van: Roy250789 op 23-02-2021  13:01 uDan ga ik in ieder geval met een beter gevoel de brouwdag in. Op naar zaterdag en bedankt voor de reacties

Gr. Roy
Lekker brouwweer zoek je uit wij stonden pas bij -5 te brouwen.

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Roy250789 op 22-02-2021  21:47 uGoedenavond,

Ik ben van plan om zaterdag een Ipa te gaan brouwen met een hoop verschillende hopsoorten.

De hopgiften zijn als volgt;

Magnum 2.5 g Start

Simcoe 12.5 g Midden
Amarillo 12.5 g Midden

Mosaic 25 g Eind
Citra 25 g Eind
Amarillo 12.5 Eind
Simcoe 12.5 Eind

Citra 50 Dry hoparoma
Amarillo 50 Dry hoparoma
Simcoe 50 Dry Hop  Aroma

Ik maak gebruik van hopzakjes  maar maakt het verschil, wanneer ik de 2 verschillende hopsoorten in het midden van de hopgiften bij elkaar in het zakje gooi?Of de 4 op het einde?
Of overal een aparte hopzak voor?

Het is namelijk nogal een verschil of je 4 zakjes of 10 nodig heb.
En aangezien ik 5 zakjes bij mijn bestelling heb gedaan ipv 10
Ben ik toch wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

gr. Roy

Alle hop gaat bij mij in één grote zak die in het wort hangt en waarin ik steeds hop(pellets) bijvoegt.

Snelbier

Vroeger ging dat gewoon los in de ketel zonder hopsokjes, en toch kwam er goed bier uit.
Jaques zal dat ook zo een 30 jaar hebben gedaan  ;D
Zonder gein,  die hops bijten mekaar niet.  Met hop-socks-filter wordt filteren makkelijker, verder doet het geen pijn.
Proost, Snelbier

Jacques

Citaat van: Snelbier op 24-02-2021  00:00 uVroeger ging dat gewoon los in de ketel zonder hopsokjes, en toch kwam er goed bier uit.
Jaques zal dat ook zo een 30 jaar hebben gedaan  ;D
Zonder gein,  die hops bijten mekaar niet.  Met hop-socks-filter wordt filteren makkelijker, verder doet het geen pijn.
Proost, Snelbier

Klopt. Zelfs langer... Pas toen ik een Braumeister ging gebruiken was het nodig om hopzakjes te gebruiken om het verstoppen van de pomp te voorkomen. Steeds nieuwe hopzakjes in de Braumeister gooien vond ik veel gedoe. Vandaar dat ik heel blij ben met mijn nylon filterzak die dienst doet als hopspider.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.