Nieuw op het forum: Thomas

Gestart door t.g.breukink, 21-02-2021 22:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

t.g.breukink

Hi ik ben Thomas en nieuw met bier brouwen. Flink wat gelezen op het forum en zin om mijn eerste biertjes te brouwen. Lang geleden eerder wat gebrouwen met verschillend resultaat. Nu meteen gestart met een brouwautomaat. Benieuwd hoe die en het forum bevalt.


GvB84

Ha Thomas,
Welkom op het forum. Veel plezier met brouwen!

LAM

Welkom Thomas! Wat voor biertjes heb je gebrouwen? En wat staat er op de planning?

Groetjes LAM

t.g.breukink

Hi Lam,

Leuke naam,

Ik wil komend weekend een hefeweizen brouwen. Nog even wachten tot ales binnen is en dan aan de slag. Het is een standaard pakket van Brouwland. Leek me goed om niet te complex te starten.

tdp

Citaat van: t.g.breukink op 22-02-2021  12:37 uHi Lam,

Leuke naam,

Ik wil komend weekend een hefeweizen brouwen. Nog even wachten tot ales binnen is en dan aan de slag. Het is een standaard pakket van Brouwland. Leek me goed om niet te complex te starten.

Welkom! En een Hefeweizen.... Die brouwen ze alleen in Amerika ;). In de rest van de wereld is dat gewoon een Weizen.

Waar staat de brouwautomaat opgesteld in Nederland?

LAM

Citaat van: t.g.breukink op 22-02-2021  12:37 uIk wil komend weekend een hefeweizen brouwen
Lekker!! Uit eigen ervaring is het inderdaad het beste om klein te beginnen. Ik ben na een brouwpakket wel al snel overgestapt naar een 30 liter ketel. Gelukkig staat dit forum vol met handige informatie als je wil uitbreiden. Brouw ze!

biking rebel

Citaat van: tdp op 23-02-2021  08:20 uWelkom! En een Hefeweizen.... Die brouwen ze alleen in Amerika ;). In de rest van de wereld is dat gewoon een Weizen.


Volgens mijn kennis komt hefeweizen uit Duitsland...Weihenstephner heeft een hefeweizen om maar een voorbeeld te geven.

Heyudude


tdp

Citaat van: biking rebel op 23-02-2021  12:28 uVolgens mijn kennis komt hefeweizen uit Duitsland...Weihenstephner heeft een hefeweizen om maar een voorbeeld te geven.

Snap ik, ik zie nu inderdaad dat ze die term zo gebruiken, maar dat is meer een . Hefe is gewoon het Duitse woord voor gist. Voor zover ik weet was het vroeger gewoon een weizen of een kristall weizen (Gefiliterd). Als het maar hard genoeg over de plas wordt geschreeuwd, doen we er allemaal aan mee.

Ik bestel in Duitsland (en in de rest van de wereld ;)) gewoon een Weizen, en geen "heffeweissen", maar ik zal wel een purist zijn hierin :D

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.