Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuw op het forum: Thomas  (gelezen 381 keer)

Offline t.g.breukink

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Nieuw op het forum: Thomas
« Gepost op: 21-02-2021 22:21 u »
Hi ik ben Thomas en nieuw met bier brouwen. Flink wat gelezen op het forum en zin om mijn eerste biertjes te brouwen. Lang geleden eerder wat gebrouwen met verschillend resultaat. Nu meteen gestart met een brouwautomaat. Benieuwd hoe die en het forum bevalt.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline GvB84

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Nieuw op het forum: Thomas
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2021 08:04 u »
Ha Thomas,
Welkom op het forum. Veel plezier met brouwen!

Offline LAM

• Vol lid
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2021 09:25 u »
Welkom Thomas! Wat voor biertjes heb je gebrouwen? En wat staat er op de planning?

Groetjes LAM

Offline t.g.breukink

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2021 12:37 u »
Hi Lam,

Leuke naam,

Ik wil komend weekend een hefeweizen brouwen. Nog even wachten tot ales binnen is en dan aan de slag. Het is een standaard pakket van Brouwland. Leek me goed om niet te complex te starten.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2021 08:20 u »
Hi Lam,

Leuke naam,

Ik wil komend weekend een hefeweizen brouwen. Nog even wachten tot ales binnen is en dan aan de slag. Het is een standaard pakket van Brouwland. Leek me goed om niet te complex te starten.

Welkom! En een Hefeweizen.... Die brouwen ze alleen in Amerika ;). In de rest van de wereld is dat gewoon een Weizen.

Waar staat de brouwautomaat opgesteld in Nederland?

Offline LAM

• Vol lid
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2021 09:54 u »
Ik wil komend weekend een hefeweizen brouwen
Lekker!! Uit eigen ervaring is het inderdaad het beste om klein te beginnen. Ik ben na een brouwpakket wel al snel overgestapt naar een 30 liter ketel. Gelukkig staat dit forum vol met handige informatie als je wil uitbreiden. Brouw ze!

Offline biking rebel

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2021 12:28 u »
Welkom! En een Hefeweizen.... Die brouwen ze alleen in Amerika ;). In de rest van de wereld is dat gewoon een Weizen.

Volgens mijn kennis komt hefeweizen uit Duitsland...Weihenstephner heeft een hefeweizen om maar een voorbeeld te geven.

Offline Heyudude

• Dionysos
  • Senior lid
  • Brood is graan wat geen bier mocht worden!
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2021 12:45 u »
Welkom and veel plezier!

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2021 13:32 u »
Volgens mijn kennis komt hefeweizen uit Duitsland...Weihenstephner heeft een hefeweizen om maar een voorbeeld te geven.

Snap ik, ik zie nu inderdaad dat ze die term zo gebruiken, maar dat is meer een . Hefe is gewoon het Duitse woord voor gist. Voor zover ik weet was het vroeger gewoon een weizen of een kristall weizen (Gefiliterd). Als het maar hard genoeg over de plas wordt geschreeuwd, doen we er allemaal aan mee.

Ik bestel in Duitsland (en in de rest van de wereld ;)) gewoon een Weizen, en geen "heffeweissen", maar ik zal wel een purist zijn hierin :D

Tags: