Fruit toevoegen witbier

Gestart door Brouwerij Gemütlich, 19-02-2021 12:45 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brouwerij Gemütlich

Beste mede brouwers,

Afgelopen vrijdag (na 3 weken op fles) ons gebrouwen witbier geproefd. De smaak was waterig en niet witbier waardig te noemen, het enige wat goed was is de kleur 🙈. Voordat we hem wegkiepen heb ik een vraag... Is het een optie om alle flessen open te trekken, in een gistvat te kiepen en daar roodfruit (diepvries) aan toe te voegen? Misschien dat dit nog wat aan de smaak kan veranderen, wegkiepen kan nog steeds... Maar als dit kan, hoeveel kg heb ik nodig op 10 L, moet ik dit fruit nog koken op pureren of kan dit zo bij het bier, hoelang laat ik het staan, en moet ik daarna nog bottelsuiker toevoegen? Misschien een domme vraag, maar wie niet vraagt wie niet weet 😉

Alvast bedankt voor jullie meedenken en reacties 👍

Brouwerij Gemütlich

Jacques

3 weken op fles...
Dan kan er nog heel veel veranderen.

Geduld, geduld en geduld...

Laat het een week of 4 staan en proef dan nog een keer. Zet het bier niet te koud weg want dan gaat de smaakontwikkeling veel langzamer.

LAM

Je zou ook de helft kunnen laten staan en de andere helft gebruiken om mee te experimenteren.
Mijn ervaring met fruit is trouwens verschrikkelijk. Er zijn een aantal brouwers die een succesvol biertje hebben gebrouwen met fruit. Bij mij is het nog nooit gelukt helaas... altijd een zuur of waterig bodyloos goedje geworden helaas...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.