Inkbird temperatuurregelaars

Gestart door Burgt brouw, 17-02-2021 12:40 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Burgt brouw

Hallo medebrouwers!

Van de week heb ik via marktplaats naar mijn idee relatief goedkoop een Inkbird 308 (WiFi) gekocht. Hij is gloednieuw en ongebruikt. De verkoper verkoopt er meerdere:
https://link.marktplaats.nl/m1654888650
Incl verzendkosten kwam ik goedkoper en sneller uit dan Aliexpress en Ebay! Hij verkoopt ook de normale 308 en de 310. De vraagprijs staat niet vast.

Snel verzonden en met zelfgeschreven Nederlandse handleiding.

Doe er je voordeel mee :)

Frits01


André de Laat

Heel mooi allemaal, en goedkoop. Hoe zit het met de garantie?

Burgt brouw

Citaat van: André de Laat op 19-02-2021  18:41 uHeel mooi allemaal, en goedkoop. Hoe zit het met de garantie?

Hi André,

Gezien het een handelaar betreft, zal er geen garantie op zitten ben ik bang. Niet bij de verkoper direct in ieder geval, maar er zit wel een 'garantiebewijs' van Inkbird zelf bij. In de praktijk dus net zo veel garantie als we via Aliexpress of Ebay, denk ik zo.

Rinus

Bedankt voor de tip! de 310T-B lijkt mij ook wel iets voor een automatisch gecontroleerde vergisting (12 stappen), mochten we ooit weer eens op vakantie mogen gaan...

D.R.K.

Citaat van: Rinus op 20-02-2021  23:32 uBedankt voor de tip! de 310T-B lijkt mij ook wel iets voor een automatisch gecontroleerde vergisting (12 stappen), mochten we ooit weer eens op vakantie mogen gaan...

Ik heb zelf de 308 Wifi en met de app op de telefoon kan je alles aanpassen en ook je temperatuur blijven volgen, zelfs op vakantie  ;)

Door de wifi optie uiteindelijk voor de 308 wifi gekozen en niet voor de 310.

Rinus

Citaat van: D.R.K. op 21-02-2021  10:04 uIk heb zelf de 308 Wifi en met de app op de telefoon kan je alles aanpassen en ook je temperatuur blijven volgen, zelfs op vakantie  ;)

Door de wifi optie uiteindelijk voor de 308 wifi gekozen en niet voor de 310.

De verkoper bevestigt ook dat de 310 geen Wifi heeft, dat had ik even niet in de gaten.
Hij vraagt voor de 308Wifi 46,25 incl verzendkosten, ik heb ook 35 geboden, nu afwachten of hij akkoord gaat.

Hij bevestigt zojuist het is 35 euro excl. verzendkosten, komt dus neer op 41,75 inclusief verzendkosten, lijkt mij heel redelijk hoor!

Jacques

Citaat van: Burgt brouw op 20-02-2021  23:25 uHi André,

Gezien het een handelaar betreft, zal er geen garantie op zitten ben ik bang. Niet bij de verkoper direct in ieder geval, maar er zit wel een 'garantiebewijs' van Inkbird zelf bij. In de praktijk dus net zo veel garantie als we via Aliexpress of Ebay, denk ik zo.

De verkoper is verantwoordelijk voor de garantie...

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Citaat:
"Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."
Het maakt dus wel degelijk uit waar je iets koopt als het gaat om garantie.

CeesM

Citaat van: Jacques op 21-02-2021  22:53 uDe verkoper is verantwoordelijk voor de garantie...

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product
Citaat:
"Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant."
Het maakt dus wel degelijk uit waar je iets koopt als het gaat om garantie.
Ja Jacques, geldt enkel als de verkopende partij een bedrijf is. Het lijkt hier om een particulier te gaan en dat je voor garantie je product naar China mag sturen.
De verkoper zal je tenslotte niet tegemoet komen en voor 35-50 euro ga je niet naar de rechter. ;)

Brouwerij De Stichting

Nadat ik een probleem met een in China/Hongkong gekochte Inkbird had heb ik contact met de fabrikant opgenomen en werd het keurig opgelost door mij een nieuwe te sturen.

André de Laat

Citaat van: Brouwerij De Stichting op 22-02-2021  16:12 uNadat ik een probleem met een in China/Hongkong gekochte Inkbird had heb ik contact met de fabrikant opgenomen en werd het keurig opgelost door mij een nieuwe te sturen.

Daar doen ze niet moeilijk over. Zelf ook een keer gehad.

Jacques

Citaat van: CeesM op 22-02-2021  12:37 uJa Jacques, geldt enkel als de verkopende partij een bedrijf is. Het lijkt hier om een particulier te gaan en dat je voor garantie je product naar China mag sturen.
De verkoper zal je tenslotte niet tegemoet komen en voor 35-50 euro ga je niet naar de rechter. ;)

Het feit dat iemand zijn bedrijfsactiviteiten niet heeft aangemeld bij de Kamer van Koophandel wil niet zeggen dat er geen sprake is van een bedrijf.

De definitie van een onderneming staat niet in de wet, maar is voortgekomen uit de rechtspraak. Een onderneming is "een duurzame organisatie van arbeid en kapitaal dat door deelname aan het economisch verkeer beoogt winst te behalen".

Wanneer je steeds Inbirds of iSpindels te koop aanbiedt om daar winst mee te behalen voer je bedrijfsmatige activiteiten uit en hoor je garantie te bieden...

Rinus

Ben het wel met Ceesm eens, voor 35 Euro ga je niet veel risico lopen.

Een middagje op een terrasje (voor diegene die zich zoiets nog kunnen herinneren) kost je al snel meer en dan maak je je ook niet druk over de garantie op de drankjes en bitterballen.

Daarbij een beetje risico nemen is niet saai en als het ding echt niet werkt; dan zijn er zeker hier op het forum meer techneuten aanwezig dan het eventuele probleem tegenop kan...  :weetniet:

Ik ga het binnenkort ervaren; ik heb er al 2 jarenlang draaien via de app op WiFi en morgen komen er nog eens 2 bij, ik zal ze testen en hier aan jullie feedback geven.


Jacques

Citaat van: Rinus op 23-02-2021  19:48 uBen het wel met Ceesm eens, voor 35 Euro ga je niet veel risico lopen.

Een middagje op een terrasje (voor diegene die zich zoiets nog kunnen herinneren) kost je al snel meer en dan maak je je ook niet druk over de garantie op de drankjes en bitterballen.

Wat ik aangeef is dat de winkelier/handelaar verantwoordelijk is voor het bieden van een oplossing als een product manco's vertoond.

In de goede oude tijd van open kroegen en terrassen gaf ik een glas terug als er een duidelijke smaakafwijking in zat. 

Rinus

Citaat van: Jacques op 23-02-2021  22:10 uWat ik aangeef is dat de winkelier/handelaar verantwoordelijk is voor het bieden van een oplossing als een product manco's vertoond.

In de goede oude tijd van open kroegen en terrassen gaf ik een glas terug als er een duidelijke smaakafwijking in zat.
Begrijp mij niet verkeerd aub, ik had meer zoiets, voor zo'n laag bedrag maak je niet zo'n zorgen, maar... nu even serieus....

Verder heb je daar dan helemaal gelijk in Jacques, de verkoper is verantwoordelijk, simpelweg is het altijd uit te leggen als "terug in de keten" dat wil zeggen diegene waar je het van gekocht hebt daar ga je naar terug en die gaat vervolgens naar zijn leverancier enzovoort.... zo is het althans voor de particuliere markt geregeld.

Op marktplaats koop je over het algemeen 2e hands, dan kan je daar niet altijd goed op terug vallen, echter zijn er nogal wat "grijze" aanbieders... daar kan je in je eigen belang beter niet te veel van verwachten (ook al heb je daar formeel recht op).

Anyway, wie niet waagt ... en dus kan je als je geen risico wilt nemen beter via de grotere / reguliere aanbieders aanschaffen zoals ik ook al eerder goede ervaringen mee had, dan sta je ongetwijfeld beter in je recht.

Het is altijd nog ieder zijn eigen vrije keuze waar of bij wie hij iets wilt aanschaffen.

Rinus

Ik heb de Inkbird ontvangen, exact zoals de andere twee die ik al in gebruik heb. Keurig aangemeld op de app en alles werkt perfect!

Overigens zijn er mensen die ervaring hebben met de Inkbird gebruiken icm Brewfather?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.