Wat ik aangeef is dat de winkelier/handelaar verantwoordelijk is voor het bieden van een oplossing als een product manco's vertoond.
In de goede oude tijd van open kroegen en terrassen gaf ik een glas terug als er een duidelijke smaakafwijking in zat.
Begrijp mij niet verkeerd aub, ik had meer zoiets, voor zo'n laag bedrag maak je niet zo'n zorgen, maar... nu even serieus....
Verder heb je daar dan helemaal gelijk in Jacques, de verkoper is verantwoordelijk, simpelweg is het altijd uit te leggen als "terug in de keten" dat wil zeggen diegene waar je het van gekocht hebt daar ga je naar terug en die gaat vervolgens naar zijn leverancier enzovoort.... zo is het althans voor de particuliere markt geregeld.
Op marktplaats koop je over het algemeen 2e hands, dan kan je daar niet altijd goed op terug vallen, echter zijn er nogal wat "grijze" aanbieders... daar kan je in je eigen belang beter niet te veel van verwachten (ook al heb je daar formeel recht op).
Anyway, wie niet waagt ... en dus kan je als je geen risico wilt nemen beter via de grotere / reguliere aanbieders aanschaffen zoals ik ook al eerder goede ervaringen mee had, dan sta je ongetwijfeld beter in je recht.
Het is altijd nog ieder zijn eigen vrije keuze waar of bij wie hij iets wilt aanschaffen.