Verwarming gistingskast?

Gestart door soekwater, 13-02-2021 11:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

soekwater

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met warmtelampen voor terrariums in een gistingskast? Wil mijn kast verwarmen met 2 x 50 watt lampen welke volgens de beschrijving een matige afgifte van de UVA straling hebben. Mijn gist vaten zijn geheel gesloten heb een rvs vat en een harde plastic vat.

beermenke

Het verwarmen met een riem die je om je vat hangt voldoet bij mij prima, is niet je vraag maar het overwegen waard

Arjen1969

Ik verwarm niet met terrarium lampen, maar gewoon met een ouderwetse gloeilamp van 60 watt. Die heb ik ingebouwd in een kistje met daarin ook een klein ventilatortje (type PC koeling). Voor een vat van 20 liter is het in elk geval ruim voldoende om de boel op temperatuur te houden, zelfs in deze vrieskou (mijn gistkast staat in een onverwarmd houten schuurtje in de tuin).

Jacques

Citaat van: soekwater op 13-02-2021  11:21 uHallo,
Heeft er iemand ervaring met warmtelampen voor terrariums in een gistingskast? Wil mijn kast verwarmen met 2 x 50 watt lampen welke volgens de beschrijving een matige afgifte van de UVA straling hebben. Mijn gist vaten zijn geheel gesloten heb een rvs vat en een harde plastic vat.

Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt vind je meerdere topics...

Zoeken naar de woorden terrarium en verwarming.

Je kunt het forum ook doorzoeken met Google.
De syntaxis is dan "terranium verwarming site:https://www.hobbybrouwen.nl/forum"


lier

Niet doen met alleen een warmtelamp, beter gebruik een warmtelint en anders zet er een fan bij anders smelt de lining van je koelkast

seed7

Terrariumlampen verwarmen middels straling. Het RVS van je ketel reflecteert dat uitstekend. Bij RVS gaat een lint beter.

Maar, heb je wel zoveel verwarming nodig? 2 x 50 Watt? De vergisting produceert zelf ook heel wat aan warmte. Dat is de reden dat we een koelkast als gistkast gebruiken. Als je de deur van de kast dicht weet te houden verlies je ook niet veel van die warmte als de gisting op z'n eind loopt.

Ingo

Eric v B


soekwater

Thnx iedereen voor advies. Heb zelf een horeca koelkast op de kop kunnen tikken, dubbeldeurs. Waar het om gaat is heeft het bier last van de uv-straling als deze in gesloten tanks zitten denk het zelf van niet. Gloeilampen zijn lastig te verkrijgen het meeste is led en aanverwante producten. Een riem lijkt mij nog een goede optie hierin. Of anders misschien een fan heater zoals ik voorbij zag komen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Blijf gezond en Cheers. :degroeten:

Puck

Citaat van: soekwater op 14-02-2021  12:19 uThnx iedereen voor advies. Heb zelf een horeca koelkast op de kop kunnen tikken, dubbeldeurs. Waar het om gaat is heeft het bier last van de uv-straling als deze in gesloten tanks zitten denk het zelf van niet. Gloeilampen zijn lastig te verkrijgen het meeste is led en aanverwante producten. Een riem lijkt mij nog een goede optie hierin. Of anders misschien een fan heater zoals ik voorbij zag komen.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.
Blijf gezond en Cheers. :degroeten:

Nog een tip: Siliconen verwarmingsmatjes of draad voor reptielen. Zelf maak ik gebruik van 100*200 mm 220 V 75 W matjes. 

Buggyrene

Voor mijn vergistingskast tracinglint gebruikt, werkt perfect.

Zoals bijvoorbeeld:
https://www.agradi.nl/kerbl-thermokabel-voor-waterleiding.htm

Rene

lier

Citaat van: Buggyrene op 17-02-2021  20:09 uVoor mijn vergistingskast tracinglint gebruikt, werkt perfect.

Zoals bijvoorbeeld:
https://www.agradi.nl/kerbl-thermokabel-voor-waterleiding.htm

Rene

Zoiets heb ik ook https://www.tuinadvies.nl/tuinwinkel/product/1480/verwarmingskabel-8-m alleen dan een andere leverancier

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.