Deze pomp geschikt?

Gestart door Pieter., 05-05-2006 20:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter.

Op marktplaats staat deze pomp te koop:

Magnetisch gekoppeld Vloeistofpompje march MFG 230V

In prima staat!

Magnetische gekoppelde pomp op de motor, dus geen lekkage via de pompas .
230V 50HZ 1,5A 1/15HP 40 graden 2500RPM
model jbiso65n ac–3c-md
pompje st Louis magnetek

Voor het schoonmaken van de pompkop de rvs vleugelmoeren losmaken.
Kan B.V. gebruikt worden voor hobby bierbrouwerij.

Ik heb de eigenaar al benaderd alleen weet hij niet wat de maximum temperatuur is die vloeistoffen in deze pomp mogen hebben, pomp komt uit een professionele ontwikkelmachine, waarbij de ontwikkel vloeistof een temperatuur van 37 graden had. Iemand ervaring met deze pomp?

Pieter

Johannes

Ik kan het zelf zo niet vinden maar kijk eens op: http://www.marchpump.com/ of stuur ze een mailtje.

groet Johannes

Labstuff

Waarom neem je geen slangenpomp? Je vloeistof komt dan nooit in contact met de pomp zelf, temperatuur maakt dan niet uit.
Ik weet eventueel nog wel goedkope slangenpompen te koop

Groeten,
peter


Pieter.

Citaat van: Labstuff op 10-05-2006  14:01 uWaarom neem je geen slangenpomp? Je vloeistof komt dan nooit in contact met de pomp zelf, temperatuur maakt dan niet uit.
Ik weet eventueel nog wel goedkope slangenpompen te koop

Groeten,
peter



Hoe zien die pompen eruit, hoe groot zijn ze, werken ze op 220 en wat kosten ze?

Vrg,
Pieter

Labstuff

Er zijn verschillende maten, van klein naar groot.
Je legt de slang in een soort grijpers, die gaan ronddraaien, en de vloeistof wordt hierdoor door de slang gepompt.

Google even op slangenpomp, dan krijg je honderden voorbeelden te zien.

Ze werken op 220v, prijzen varieren, ik zal even voor je navragen bij een kennis, momenteel heb ik ze niet op voorraad.

Edgar

Slangenpompen hebben toch meestal een vrij klein debiet, voor brouwtoepassingen?

Drents Hopbier

Citaat van: Edgar op 10-05-2006  21:49 uSlangenpompen hebben toch meestal een vrij klein debiet, voor brouwtoepassingen?
Als je er een slang met een flinke diameter in legt, kunnen op maximum snelheid heel wat liters per minuut verpompt worden. Beetje afhankelijk van het type pomp natuurlijk.

Hopbier

Edgar

De mijne heeft niet zo veel variatiemogelijkheid wat slangdikte betreft. Ik heb 'm eigenlijk nog nauwelijks getest, en ook de liters per minuut niet gemeten, maar ik ben er niet zo van onder de indruk.

JeroenCV

Hier op het lab heb ik ze ook wel eens gebruikt, ik vind het ondingen.

Labstuff

Ligt eraan wat voor type pomp je hebt, voor elke hoeveelheid liter/minuut is er wel een geschikte pomp.
Ondingen valt wel mee, ligt er ook aan hoe handig de persoon is die ermee omgaat...  ;D

Pieter64; ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd met de soorten en prijzen

Edgar

Ze hebben in elk geval 2 grote voordelen:

- echt zelfaanzuigend
- zeer weinig besmettingsgevaar


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.